Sshfs eller liknande

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Dimi, 14 januari 2012.

1. Dimi

Dimi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

jag skulle vilja mappa upp mappar i från min hemma server i filsystemet i tillexempel min platta elleretelefon. Då tänker jag mig något liknande sshfs. Finns det redan. Eller vad använder man för att enklast kunna arbeta mot en server?

om det inte sshfs finns. Så undrar jag då vidare om någon tror det är möjligt att utveckla en sådan app?

Tack på förhand för alla trevliga svar

2. wulax

wulax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

AndFTP stödjer SFTP (SSH File Transfer Protocol). Jag använde det ett tag, men tyvärr är det enormt långsamt på min gamla HTC Hero eftersom allt måste krypteras upp. Troligtvis mindre smärtsamt på nyare telefoner.

Om jag minns rätt stödjer inte AndFTP nyckelfiler men om du använder lösenord funkar det.

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212

MINA ENHETER

4. Dimi

Dimi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo jag kör samba och det fungerar i stortsätt bra. Men när jag till exempel streamar film så får jag inte med ljudet, beklagligt nog.tänkte därför att sshfs kanske lirar bättre.

5. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Hmm, så du menar att ur en och samma fil så får du ut bilden perfekt men ljudet kommer inte med? Det låter som att det är mediaspelaren i din telefon som inte klarar av ljudcodecen. Prova nån annan spelare.

6. Dimi

Dimi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej.

tack för tipset. Ljud fungerar nu.

två följdfrågor dök upp.

när jag streamar filmer av annat format än det som anpassat för paddor och telefoner, då hackar bild och ljud väldigt. finns det något man kan göra åt det? Jag har tillexempel hört talas om att det finns något stream konverterings program till iphone/ipad som konverterar "on the fly", finns det något liknande till android? Jag har provat vlc direct, men det fungerar inte alls bra tycker jag.

Den andra frågan gäller stream via ftp i es file browser. Jag får alltid meddelandet att det inte går att streama mediet, men när jag streamar via lan så går det alldeles utmärkt. Varför funkar det inte via ftp?

Kanske tråden borde byta plats nu när det helt plötsligt fått denna vändning.

7. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon: