Som rubriken, finns det någon stabil 2.1 Sense ROM för oss med 32A Magics än? Då menar jag en där allt fungerar. Har letat lite på XDA men det verkar som att de flesta är i betastadiet eller så är det alltid något som inte fungerar. Har kört 1.6 ett tag men är nu sugen på Sense igen
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=7413 tycker jag funkar bra hittills. kolla den tråden för mer info.
Har kollat lite på den, men jag har gammal radio och eng spl och vågar inte hålla på att pilla med allt för mycket
Det finns en 2.1 Sense rom för gamla radion men om den är bra & stabil får du avgöra själv http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=647724
Även om jag inte är insatt överhuvudtaget i ROMar så är jag ganska säker på att alla 2.1 ROMar ute kräver ny radio och spl eftersom de portas från Hero/Legend ROMar... Men jag är som du Djokkr, jag bangar också att byta ut sånt... än så länge iaf... Edit: Tydligen hittade Galaxy en som fungerar med gamla radion, dock kan man undra hur bra den är när skaparen inte vågar kalla den 1.0 än.. kanske värt att prova ändå.
Jag drog mig länge för att göra det oxå, men det var inte alls svårt. Jag följde bara rbociks guide i tråden jag tipsade om här ovan. Mitt problem var mer att jag försökte köra a2sd med ett class2-kort (det som följde med), det gick inget vidare.
Galaxy, jag antar att du testat 2.1 ROMs.. Kör du Cyanogenmod idag eller har du bara glömt uppdatera din profil? Skulle vara kul att höra hur 2.1 ROMarna är i jämförelse med Cya, då det är det enda jag kört.
Nej jag har inte testat men jag har följt de flesta trådarna på xda och är rätt sugen på att byta men har väntat på att flera problem ska lösas så att jag kan använda den dagligen. CM är för stabilt och snabb för tillfället så det måste till lite till innan jag byter.
aah alright.. lite som jag då.. känns lite onödigt att byta allting fram och tillbaka när 2.1 romarna inte är helt stabila än.. Bluetooth använder jag inte ens så det bryr jag mig inte om, men man vill ju att det ska gå relativt fort och att man ska slippa en massa FC.. När det väl kommer en super stabil ROM kanske man vågar sig på byta radio osv..
Känns som att vi sitter i samma båt då! Lär ju inte ta så lång tid innan det kommer upp en stabil och snabb 2.1 ROM. Jag har dock inte råd med att köpa en ny telefon, och jag har inte tillräckligt med kunskap och/eller mod för att ge mig på radion (har flashat en SPL en gång, så nu har jag Eng SPL).