Tips: Stabilaste, snabbaste och mest batterieffektiva AOSP?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Nilssonnet, 30 okt 2011.

1. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag köpte min SGS2 i förra veckan och rootade direkt, slängde in senaste Oxygen (som jag hade på min Nexus S och det fungerar... sådär. Har problem med att mobilen drar mycket ström. Har via Setcpu ställt in att när skärmen släcks ska mobklen klocka ner sig, dock hänger sig mobilen om jag ställer in att processorn ska max gå upp till 200 MHz men också om jag väljer powersave som guvenöf. Måste då helt enkelt plocka ur batteriet. Så finns det någon annan clean (helst inte CM och inte MIUI). Har kört med CM på tidigare mobiler och jag har inte varit helt nöjd och MIUI är för långt ifrån AOSP utseendemässigt.

Har också haft problem med att mobilen rebootar ungefär en gång per dygn och det känns ju tråkigt, fast vet inte om det har berott på minneskortet. Formaterade det i mobilen igår då förhoppningsvis kommer det hjälpa.

Dock är jag som sagt inte jättenöjd med rommen, vad finns det för annan AOSP-rom och kernel som rekommenderas?

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Oxygen för SGS2 är inget vidare nej. Det finns inte så mkt mer än CM7 att välja på, utseendet kan du ju sen anpassa precis som du vill.

Vill du ha AOSP look är det bara att kasta in launchern från gingerbread osv.

Min upplevelse av CM på SGS2 är sådär, har provat flera ggr. Senast här om dagen och måste säga att jag märker absolut ingen ökad prestanda öht. Snarare lite små lagg ibland, så jag är tillbaks på samsung baserad rom/kernel. Dock en kraftigt modifierad sådan, inga problem att få AOSP look på en sån heller och allt samsung bloat kan du välja bort om du vill.

Verkligen värt att prova om du inte absolut måste ha AOSP baserat

[ROM][XXKI4][30.OCT'11]HyperDroid-Androidmeda-v2.8.7[Ker:TWD2.3 | Update3 |2.6.35.14] - xda-developers

Sätt inte cpu max till 200Mhz, slopa setcpu profiler och använd script. Vissa guvenörer har inbyggt screen off script också.

3. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade Hyperdroid men det kändes inte rätt, testade senaste CM nightly och det funkar smooth!

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Har provat CM7 i flera omgångar på S2'an med har inte upplevt nån bättre prestanda, snarare tvärt om. Lite lagg med mycket widgets å annat, jag jämför då med tex. hyperdroid, inte stock rom.

På SGS1 tex. ger ju CM7 en enorm prestandaökning, även på alla andra lurar jag provat.