Stabilt WIFI. Någon som fixat?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 2 apr 2011.

1. Stoney

Stoney Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker den trådlösa uppkopplingen i min defy är under all kritik. Ibland går det inte att koppla upp sig alls och ibland tappar den anslutningen vederlägga tiden och connectar om. Ibland, dock, rätt sällan funkar det som det ska.

Någon med samma erfarenheter som har hittat en lösning?

2. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

vad har du för router? testa ändra inställningen för "Channel" på routern. brukar vara inställda på 1 eller 13 som standard. sätt, typ, 8

hade problem med min Spica på det

3. Stoney

Stoney Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en d-link dir825. Visst kan jag testa det, men det ska ju funka på alla kanaler, annars är det ju kass. Det är ju inte alla nät man själv kan välja kanal i.

4. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det kanske hjälper, så varför inte? Hämta Wifi Analyzer på Android Market. Den kan visa dig vilka kanaler som finns i närheten och vilka som är lediga.
    ___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

5. Stoney

Stoney Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte signalstyrkan som är problemet heller för den står som excellent. När den ska connecta så står det först obtaining address och sedan unsuccessful (om det inte funkar, för då står det connected to x).

6. Stoney

Stoney Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade en lång tråd på motorolas forum och det verkar som att det är problem med N-routrar, så det man kan göra är att sätta routern på b eller g. Har inte hunnit testa själv än men ska göra det senare.