Ställa in Defy så att även kontakter utan telefonnummer visas?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Tiny Turtle, 23 mar 2011.

1. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag sitter på distans och försöker hjälpa min lätt virrige pappa med sin Defy. Den har av någon anledning fått för sig att inte längre visa (Gmail-)kontakter som saknar telefonnummer när man öppnar Contacts. Tyvärr verkar det som det inte ställs in på samma sätt på Defy:n som på min SGS så jag undrar om någon som är mindre virrig (och mer Android-van) än han är kunde hjälpa till med en liten guide.

På SGS:en öppnar jag kontakter, trycker på Menyknappen, väljer "Mer", väljer "Displayalternativ" och tar bort/sätter i bocken vid "Bara kontakter med telefonnummer". Farsan hävdar dock att detta skiter sig redan efter att han tryckt på Menyknappen eftersom han bara får upp alternativen "Edit Speeddial" och ett till (som inte är "Mer" eller "Displayalternativ")

Det är (väldigt) mycket möjligt att han trycker fel, men eftersom jag inte minns hur det såg ut från när jag konfigurerade upp den förut så kan jag inte envisas eller se var han gör fel om inte nån här kan ge mig ett par tips.

Jag vet inte ens hur han lyckades ställa om detta - eventuellt är det relaterat till att han anslöt telefonen till datorn varpå något evil Motorola-program poppade upp och erbjöd sig att installera sig på datorn och hjälpte därefter snabbt till att radera lite Gmail-kontakter. Kan det göra det (eller lura pappa att gör adet i alla fall) så skulle det kunna "anpassa" bort kontakter utan telefonnummer med.

2. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har inte telefonen tillgänglig just nu (samt att jag raderat phonebook.apk :P ) men om inte jag minns fel så får man upp "Edit speeddail" när man är inne i Dailer "appen" inte contacts appen

3. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Hm, fast han svär på att han är i listan med kontakter. Finns det en annan kontaktlista än den som man kommer till när man klickar på fliken Contacts i Dialer-appen?

4. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja det finns en till som jag inte minns vad heter nu, Jag har tagit bort den då den i Dailer appen räcker o blir över för mig :) Men jag tror den bara heter Contacts och ser ut som en blå bok

5. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Vi kikade i den igår, men jag lyckades inte hitta rätt där heller?

Nån som har fler idéer?

6. ankaon

ankaon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När ni tagit fram "den blå boken" testa tryck på "knappen" vid huset (den med fyrkanter på) där borde ni få fram nåt i stil med Visa/Dölj, kanske kan ni hitta nåt där.

7. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

kör han fortfarande med Blur eller någon annan Launher?

i blur kan man trycka på den blåa Kontaktbok knappen (gå inte via Dialern) och sedan antingen klicka där det står "Contacts: zzzzz" (till vänster om det gröna + tecknet) eller trycka på Meny knappen (fyra fyrkanter) och välja Display Group och där välja "All Contacts"

dock så visas ALLA kontakter, dvs Google, Facebook, Twitter och alla andra konton som lagts till. Med eller utan telefonnummer. Man kan även skapa favortier

8. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Tack för svaret.
    Jag petade in LauncherPro Plus tämligen omgående. Kanske att samma alternativ finns kvar under samma app även under LP - vi får se när han kommer tillbaka från fjällen.

Alla kontakter är ok - jag flyttade alla hans Ovi-kontakter manuellt till Gmail innan vi körde igång så det skall inte finnas några andra.