Ställa känsligheten på skärmen

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av p_stman, 22 jun 2010.

1. p_stman

p_stman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hejsan allihopa, är ny liquid ägare.
    har uppdaterat min lur till 2,1 eclair (version 1.100.05) och är grymt nöjd med
    2.1, luren går som raket.

MEN är lite missnöjd över känsligheten på skärmen, tycker man måste trycka lite för hårt jämfört med tex desire där skärmen är en dröm..

vet att jag har läst om folk som ändrat känsligheten "utanför" android om man säger så..
    man ändrade några nuffror i någon fil vet jag.
    kan man göra det utan rot?? kan man ändra i bin filen innan man flshar in den kanske??

tacksam för svar..

mvh Peter

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag använder en Batista ROM som flashas in över .BIN filen och till den har man släppt ett script(om det är så det kallas) där man ökar känsligheten extremt på telefonen.. har för mig att någon på XDA tagit fram det och att man ska kunna ladda ner och flasha en fil för att få det att aktiverat.

Jag sitter på jobbet så kommer inte åt andra forum förutom detta...

3. kongo

kongo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

4. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Ladda ner LCR 1.7-romen här: http://code.google.com/p/acer-liqui...loads/detail?name=LCR_1.7-signed.zip&can=2&q=

För instruktion hur man installerar den, följ denna guiden: http://code.google.com/p/acer-liqui...cker/wiki/HowToRootAndFlashLiquidCommunityROM

Efter installationen kan du gå in i appdrawern och köra Gscript Lite, tryck på menyknappen och välj Add script. Kryssa ur rutan "needs su?", välj load file och skrolla dig fram till "increaseSensitivity.sh", markera filen och välj save. Nu läggs filen till i listan. Tryck på den så kommer den att installeras. Välj knappen close när mobilen tänkt klart.

Nu har du mycket bättre känslighet på skärmen. Hoppas att guiden inte var för avancerad.

5. p_stman

p_stman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det där känns som väldigt mycket jobb bara för känsligheten på skärmen..
    får se om jag vänjer mig med det
    sen vet jag inte om jag vill flasha in något mer/annat, telefonen funkar helt suveränt med den romen jag redan har i.

tack för alla svar..

mvh Peter