Stänga av all internettarfik?

Discussion in 'Galaxy S' started by tysonayt, Jul 20, 2010.

1. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej köpte en SGS i början av denna månad och är supernöjd men lyckades självklart använda upp all surf som jag har med abonnemanget, 1GB Telia iSurf, på ca 2 veckor. Nu har jag istället maxtaxa 9kr per dag vilket inte är så kul och att köra flygplansläge när jag inte är hemma känns inte heller som en toppenidé då jag missar massa samtal och sms. Finns det någon app som totalt hindrar all datatrafik till och från telefonen men tillåter samtal och sms?

Sen undrar jag också, hur mycket data brukar ni använda per månad? 1gb har fungerat fint för mig när jag hade min iphone 3g men då användes skolans wifi när jag var där och 3g endast på tuben till och från skolan. Nu med Android vet jag inte hur man fixar wifi i skolan och det gör inte heller nätverksteknikerna som jobbar med det heller, så kommer förmodligen använda 3g i skolan detta år. Kommer skaffa Telia max 25 nu i augusti när jag fyller och vet inte om jag ska ha 1 eller 5gb per månad. Vad tycker ni på swedroid? Tycker väl förövrigt att jag är en rätt så flitigt dataanvändare eller vad man ska kalla det så det lutar åt 5gb.

2. hossebo

hossebo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

apndroid fixar biffen!

3. chewie

chewie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Imponerande användning av datatrafik ifall du inte sitter o tankar/streamar filmer eller andra stora filer. Jag kommer upp i ca 200-300MB MAX med galaxyn. Mest pga. alla apps man testar på telefonen när den är ny.
    Med mina gamla htc-mobiler kom jag inte upp över 100MB om jag inte använde de som mobilt bredband till laptopen.
    Fast jag måste erkänna att surfupplevelsen blir otroligt bra i galaxy om man laddar alla bilder, java etc. på hemsidor, antar att det lär sluka en hel del bandbredd.

Ett litet trick för att spara datatrafik är annars att sätta gränsen på mailstorleken väldigt lågt. Sparar en hel del.

Jag funderar på att gå över till tele2 pga. deras billiga mobilsurf, 29kr för 200MB. Har Tre just nu och då kostar det 49kr i månaden för 1GB, känns inte så värt ifall man använder mindre än 20% av det.

4. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo just denna första tiden med SGS har jag tankat en hel del apps och en del podcasts också när jag lekt med den så denna månad är ett extremfall skulle jag nog säga men jag brukade ligga runt 500mb/mån med iphonen också, använder iåförsig Spotify till mobilen och det drar ju en del.

Tack för tipset med apndroid, ska testa det.

Måste också säga att detta forum fungerar fantastiskt bra med mobilen ;D

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Räkna med att få starta om mobilen ofta om du kör apndroid. Man får ofta problem att koppla upp på 3g igen efter att ha kört wifi. Det är samma sak med alla liknande lösningar, och jag har inte hittat någon annan.