stänga av gps-symbolen i statusfältet

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av tusenkonstnar, 19 nov 2018.

1. tusenkonstnar

tusenkonstnar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Telefonen har ju en väldigt bred flärp som tar upp mycket av statusraden.
    Finns det något sätt man kan stänga av så att man slipper se symbolen över platsangivelse i statusraden så fort man har någon form av navigeringsprogram i gång?

2. Nexa

Nexa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag lyckades stänga av ett par ikoner (bluetooth, alarm och kanske någon mer) med hjälp av adb och "icon_blacklist" enligt denna (p20 pro-guide): [GUIDE] Hiding status bar icons

Jag testade dock inte gps-symbolen eftersom jag inte såg/tänkte på den. Det kanske är location i den listan som står där? Jag har inte heller lyckats få bort VoLTE och VoWifi som är mest störande enligt mig.

Skulle även vilja få bort vibrate-symbolen som visas när man drar ner ringsignalen till 0 och har vibrering aktiverad. Den kanske också finns i guiden, typ "mute" eller "phone_signal".

Ska posta fullt adb-kommando här ikväll.

Någon som har mer info om volte/vowifi? Jag vill inte stänga av funktionen för jag antar att den ger bättre kvalitet på samtalen. Det hade varit intressant att få ut listan "config_statusBarIcons" för Mate20Pro då den i guiden är för P20 Pro.

3. Fraz

Fraz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Finns även en app du kan försöka dölja det i, men du behöver fortfarande adb för att ge den permissions (om jag minns rätt).

[APP][6.0+] SystemUI Tuner