Fråga: Stänga av mobildata.

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Portokostar, 17 dec 2012.

1. Portokostar

Portokostar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hejsan hoppsan, trevligt forum måste jag börja med att säga :)

Köpte den här luren för snart 2v sedan och är sjukt nöjd, och det kommer från en som haft iphone väldigt länge och ofta sagt "jag kommer aldrig skaffa något annat än iphone"

Nåväl, min fråga, ni får tycka jag är dum i skallen men jag är inte så insatt; man vill ju som sagt maxa batteriet, och denna lilla best suger ju en del.

Så, om man slår av mobildata händer inget konstigt? Man kan bara inte surfa etc, jag menar ringa och smsa verkar ju fungerar hur bra som helst, som sagt det är helt "ofarligt" i övrigt eller vad man ska säga, inga kostnader eller så utan telefonen kör på något annat nät eller vad?

Jag ringer mest och smsar och när jag väl behöver använda nätet utan tillgång till wifi är det inte svårare än att bocka i mobildata igen, verkar spara en hel del kräm för min del.

Tacksam för svar även om det säkert är en jättenoobig fråga =/

Sen undrar jag också om man kör widgets tex spotify etc på hemskärmen, suger sådant mycket extra sås med?

Tack på förhand.

2. xlightan

xlightan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Välkommen! Nej inget farligt händer om du stänger mobildata. Sms och samtal fungerar fortfarande. Mycket batteri kan sparas genom att stänga av synkronisering av diverse konton i inställningar. Många har en onödig synkronisering alltför ofta.

Kolla in tråden på forumet om batteritid. Finns många bra tips!

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84442

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 046
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Testa med att stänga av 4G och kör med 3G istället när du inte behöver den extra farten. Om du inte har den inställningen i inställningar så finns det appar som hjälper dig och stänga av 4G.