Stänga av och sätta på 3G'N riktigt.

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av haktech, 20 nov 2010.

1. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har alltid haft problem med att stänga av 3G'n(data) på min nexus, den stängs av men sen när jag ska sätta igång den så vill den inte gå igång förens jag har startat om telefonen. Desire har ju en funktion där man trycker på powerknappen en gång så kan man välja att stänga av data och sen sätta på datan igen, och det funkar kanon. Saknar verkligen denna funktionen till nexusen och undrar om det Finns någon app eller dylikt som kan göra detta korrekt.

Mvh haktech

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Finns en app som heter "APN on-off Widget" som gör det du beskriver.

3. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade detta som en skrev i en annan tråd:

"Jag hade det där problemet och jag hade även problem med 3G-täckningen överlag. Det jag gjorde var att "tvinga" telefonen att använda 3G-nätet och då upphörde båda problemen. Nu växlar jag lätt mellan WiFi och 3G samt att dataförbindelsen blev mycket stabilare. Prova detta: *#*#4636#*#* och gå därefter in i phone information / telefoninformation och välj WCDMA only.
    Detta har jag haft som inställning i stock Froyo, CM6 och MIUI med väldigt gott resultat."

Och nu verkar det funka väldigt bra. Testade även APN on-off och det blev väldigt bra.. har aldrig funkat bra med dom appsen men nu verkar det funka iaf.

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kör CyanogenMod och hans Power widget (samma som original med lite fler funktioner) och där kan man välja att lägga till 3G och Datatrafik osv. och det fungerar utmärkt.
    Det är alltså widgeten på bilden nedan fast med fler val så att säga. Jag vet inte riktigt om man kan installera det till en annan ROM som t.ex original!? Kanske kan fråga på hans/deras forum.

EDIT:
    Hittade denna bilden, inte så bra men om du kollar noga så ser du att ett val är "2G/3G", finns också så man kan lägga till Datatrafik.

Last edited: 22 nov 2010
  5. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Varsågod. :)

Och nej, till 99.9% säkerhet, man kan inte bara installera hans widget på något annan ROM tror jag.

/Söder

6. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu fungerar det inte igen kan stänga av 3g men inte sätta på den.. börjar bli väldigt trött på detta, så kommer lägga cm sen när jag kommer hem. Hur är det med uppdateringar osv. Får man dom ota även fast man kör cm mod?

Mvh

Sent from my Nexus One using Tapatalk

7. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Du får inte OTA alls om du har custom-roms eftersom de inte skulle fungera att installera i alla fall. Däremot uppdateras CM mycket oftare än stock. Dock tar det någon vecka extra när det kommit en ny Android-version dock eftersom Google inte brukar släppa källkoden till AOSP direkt. Nya builds av CM kompileras officiellt varje natt om man vill köra 'bleading edge'. :)

8. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter nice, behåller man allt efter man har uppdaterat eller hur fu kar det? Att vänta en vecka på ny uppdatering har jag inte alls problem med.. bara den funkar bättre än orginal är jag nöjd

Mvh

Sent from my Nexus One using Tapatalk

9. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

När du uppdaterar via original behåller du allt.

Däremot om du låser upp bootloader tvingas du att radera allt först. Samma sak när man installera CyanogenMod så behöver man wipe:a allt för att det ska funka bra. När man sedan uppdaterar olika versioner av CyanogenMod-ROM så behöver man inte tvungen radera allt.

Det förekommer hemmer inte "updates" på samma sätt som Googles egna, utan där byter man ut hela ROM:en mot en nyare när det kommer.

/Söder

10. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Om du inte lyckas lösa problemet så kan jag upplysa att det räcker med att sätta på flygplansläge och stänga av det direkt. Då får du ny uppkoppling mot operatören. Det verkar va så att operatören kastar ut en från just datatraffiken efter en viss tids inaktivitet, och mobilen har svårt att fatta det.. Hade det problemet på Hero 1.5, blev av med det i 2.1 och fick tillbaka det med CM6.. Jag har satt tasker på att knäppa på och av flygplansläge varje gång jag kopplar bort WLAN, ingen bra lösning, men den funkar!