hej, såg att det fanns liknade frågar för andra telefon telefoner men det är just det att får det inte att fungera till min htc desire hd:S, vet hittils att man går in på Inställningar, program, hantera program, Htc sense sen Forse stop ( på andra instruktioner står det att man ska trycka på knappen rensa standard inställningar villket inte går ) sen när man trycker på home knappen så ska man få valmöjligheten att starta från androids vanliga launcher men Sense startar bara om igen... sen då? någon som har något tips till just Htc desire hd med sense 2.0
det går ej att stänga av sense med original rom. om du rootar och fixar s-off kan du få en rom utan sense.
ja men man har ju lykats göra så man kan växla mellan dem båda utan att behöva ta bort Sense permanent
För det va så jag gjorde innan jag la in en rom, jag ladda ner launcher pro, å sen använde jag "system app remover" för att ta bort programet "rosie" vilket är htc launcher. fråga mig inte varför den heter så.. men det funkade perfekt! men man måste så klart roota å s-off annars går det ju inte att ta bort system appar!
Det borde inte ta mer ström att ha 2 launchers. Den som inte är aktiverad borde "sova". Dock kan jag tänka mig att det kan dra ström om man har igång tunga widgets i den launchern som ligger i bakgrunden.
(Inga svenska tecken) Jag rekommenderar Bloat Freezer for att stanga av Sense. Det drar namligen en viss mangd strom enligt Where's My Droid Power sa kor man t.ex LauncherPro ar det battre att frysa det. Nagra negativa effekter av att frysa Sense samt HTCs lockscreen har jag inte markt av alls. Nallen fungerar som vanligt.