Problem: Stänga av stock epostapp

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av elakasmen, 6 sept 2013.

1. elakasmen

elakasmen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då epostappen ständigt är för mörk för att läsa texten när jag tittar i inkorgen, och jag inte hittar någon möjlighet att justera detta så bestämde jag mig för att ladda ner en annan app. Det blev K-9 mail. Det funkar bra förutom att jag inte blir av med notifieringarna av stock appen.
    Hur blir jag av med detta? Är det någon som vet hur man justerar ljusstyrkan också kanske?

2. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ett sätt är att inte ha de korrekta inställningarna inlagda i stockmailappen.
    Enklast är kanske att radera dem helt, dvs gå in via inställningarna till (alla) apparna och rensa data.
    Annars gissar jag (har aldrig använt den appen) att det ska gå att ställa in notifieringar inne i appen.
    Har du båda apparna inställda borde varje mail hämtas 2 ggr vilket är en onödig trafik, vilket också i någon liten grad borde dra lite mera batteri.

3. Znahoj

Znahoj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 2:
    LG Nexus 5
    ROM:
    AOSP hembakad
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 plus
    Platta:
    Apple iPad Air
    Hej,
    Lite sent svar men det låter som om du har energisparläge påslaget o inte har slagit av alternativet för bakgrundsfärg som finns i energisparläge. Det alternativet gör original epostappen o webbläsaren mörkare.
    Om det är fallet, slå av alternativet för bakgrundsfärg i energisparläge o du får en ljusare epost app.

Mvh Znahoj

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 4

4. Fi5hy

Fi5hy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Här kommer ännu ett sent svar. Gå in under Inställningar>Appar Leta sedan upp appen du vill göra dig av med, gå in och välj "Disable". Därefter bör den inte ligga igång något mer :)