Fråga: Stänga ner ta bort tidskrifter etc

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av vetten, 1 okt 2013.

  1. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hur stänger man av tidskrifter med clipboard som dyker upp när man drar nerifrån upp på skärmen.

    För mig ingen nytta att ha det bara irriterande då det drar ström samt datatrafik i onödan!
     
  2. Degauss

    Degauss Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Den "försvinner" om du byter launcher till Nova T.ex.
     
  3. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 015
    Mottagna gillanden:
    347

    MINA ENHETER

    Det verkar inte gå att i dagsläget stänga av "My Magazine". Du kan stänga av så att du inte kan använda hemknappen men svepning nerifrån och upp startar appen.

    Kollade även i applikationshanteraren att försöka stänga där men valet är utgråat.

    Vad du kan göra är att bocka av News i appen och inte lägga till några Social accounts för den att synca men om det minskar ev användande av ström och data vet jag inte.

    Jag har å andra sidan lagt på både News och flertalet Sociala konton och My Magazin har dragit ca 1.5% av allt batteri utnyttjande sedan jag laddade i morse och det är efter att jag varit inne och letat inställningar nu så det är inte direkt mycket den drar.

    Jag håller dock med om att det vore skönt att kunna välja själv om den skall vara på eller inte.
     
  4. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Går ej att stänga av helt tyvärr.
    Ser också att med alla program som samsung lagt in tar dubbelt med ram minne än note2 som låg på ca 800mb medans note3 tar 1.3gb? Då med mina appar igång som på note2. Eller läser jag fel?
     
  5. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Fast är det inte lite som med en dator.
    Har du 4gb så använder den T.ex. 1,5gb, har du 8gb använder den T.ex. 2,5gb.
    Har du mycket RAM vill du att det skall användas då RAM minne är den snabbaste lagring i telefon samt datorn. Det är ingen vits att ha mycket ram om det inte används.
    När du börjar närma dig slutet av ditt ram så kommer systemet automatiskt frigöra åt dig.
     
    Khayman gillar detta.
  6. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Helt rätt. Ju mer minne desto mer kommer Android att fylla upp för att det ska flyta smidigt.

    Skickat från min GNote 3
     
  7. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    668
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    riktigt irriterande funktion, någon som vet om det går att tabort den nu när jag har min mobil rootad.