Problem: Stänger av sig i fickan

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av p3pp3r, 18 november 2013.

1. p3pp3r

p3pp3r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Sedan i fredags så stänger min Note 3 av sig i stort sett jämnt när jag har den i jackficka/bakficka.
    Den gick i golvet fredag morgon men jag ser inget märke på den och har inte märkt något annat fel på den.
    Vid användning och när den bara ligger så stänger den inte av sig utan bara när den ligger i fickan , jag förstår ingenting. I morse stängde jag av Luftvy och Luftgest ifall det skulle vara så att jag på något sätt lyckas att stänga av på vanligt sätt i fickan, men det verkar ju ganska otroligt.
    Den stänger alltså av sig typ 3 av 4 gånger, när jag tar upp den för att kolla meddelanden så är den avstängd och jag får starta upp den...
    :(

2. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Låter ju som att något tog stryk när den åkte i golvet eftersom den funkar så länge den ligger stil.

Har du öppnat och kollat hur batteriet sitter?

3. p3pp3r

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kikade nu precis och det ser helt normalt ur, tog ur och satte tillbaks batteriet och kan inte hitta minsta lilla spår av att något är sönder. Kanske borde lämna in den och hoppas på att få en ny helt enkelt. Den är ju inte mer än en månad gammal typ...

4. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Lämna in den och spela dum :)

Skickat från min Note 3

5. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Jag har hört fler med det problemet med N3, själv hade jag problem med att jag låste upp telefonen eller tog massa skärmdumpar i fickan... Man kommer åt knappen sjukt lätt..

6. ojz0r

ojz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har inte upplevt detta problemet så jättemycket med note 3, däremot hade jag mer bekymmer med att det hände på min S3:a.

I mitt fall var det stor telefon, tajta fickor och sitta i konstig ställning som brukar trigga det.

7. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Om man kör med pin eller mönster så slipper man sånt :)

Skickat från min Note 3

8. p3pp3r

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag lämnade in telefonen på Elgiganten igår. När jag skulle demonstrera för killen vad som va fel så föll jag den 5mm ifrån bordet och släppte den, när den landade så stängde den av sig. Killen säger att "så ska man ju inte behandla en telefon", skrattretande om han verkligen menar att man inte skall kunna lägga en telefon på ett bord. Tror inte han själv trodde på vad han sa, är väl bara nåt intränat de måste säga föra att...

De skickar in den på service och han trodde jag skulle ha telefonen tillbaks inom en och en halv vecka om inget strular...

Nu är det bara att hålla tummarna...

Nästan så man funderar på att byta dock, inte skall en så dyr telefon kunna vara så galet känslig. Förhoppningsvis har jag väl bara fått ett måndags-exemplar...

9. TigerDejan

TigerDejan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

EXAKT samma sak för mig fast min startar om sig lite då och då i fickan också. Värdelösa skit för 5800....
    Den gjorde det 3 ggr på rad nu precis

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

10. p3pp3r

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Japp låter som exakt samma fel då. Min startar också om ibland.
    Det jag börjar misstänka är att det finns nåt litet glapp i telefonen, i nån lödning eller kontakt som helt enkelt tappar kontakt med batteriet och den då givetvis dör. Helt galet kass bygge ifall så är fallet. Ingen som sett något liknande på andra större forum? Kan ju vara ett utbrett problem i så fall...

11. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    om den gick i golvet i fredags så kan ju något inne i mobil gått sönder, behöver ju inte vara kasst byggd för det.. beror ju lite på hur illa det tog när du tappade den i golvet... men tro inte de är byggda för att klara ett hårt fall, har man otur så kan ju något naturligtvis gå sönder, och så är det väl med all elektronik.

N9005 via TT2

12. TigerDejan

TigerDejan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag kan tillägga att jag aldrig tappat telefonen
    Den har igår och idag startar om sig tre ggr per dag ... det är INTE okej.
    Påväg till gymmet två ggr idag när jag hade skitet i fickan tex.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

13. p3pp3r

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nä det är klart att all elektronik kan gå sönder. Dock var det inget högt fall, från säng till golv (60cm?) och fallet smällen visar inte minsta lilla märke på själva telefonen vilket borde tyda på att det inte var särkilt illa.
    Skall man jämföra med min gamla trotjänare Samsung Galaxy S2 som gått i golvet, bland annat betonggolv på jobbet, en herrans massa gånger de senaste två åren, repor och små hack mest överallt men fungerar precis lika bra som om den vore ny, så vore det riktigt illa om en telefon som nästan var dubbelt så dyr som ny inte överlever ett litet drop från sängen och ifall så är fallet så är det verkligen inte OK!

14. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    har man otur så har man...jag har tappat min N3 från 1.5m ...och jag har inga problem med min..tur, som sagt.

N9005 via TT2

15. p3pp3r

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fått meddelande om att jag kan hämta ut den nu iaf. Inte ett ord om att det skulle blivit några frågetecken.
    Ifall det skulle vara aktuellt med att jag skulle betala eventuell reparation så skulle de ju höra av sig så jag antar (läs: hoppas) att de fixat den eller bytt ut den helt enkelt...

16. p3pp3r

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick hem telefon i helgen, enligt rep-kvitto så har de bytt batteri och powerknapp. Funkar felfritt under lör-sön men i morse när jag skulle gå upp så hade den stängt av sig. Får väl se hur den beter sig under arbetsveckan med normal-användning. Håller tummarna men tror fortfarande felet finns kvar.
    Hur funkar det med såna garantiärenden? Är det när man lämnat in en pryl pga samma fel flera ggr som man sen får en ny eller?