stänger av sig, seg, fixa? app?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av aalx, 23 nov 2010.

1. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

FÖRST: Jag skulle gärna vilja ha seriösa och hjälpsamma svar, och jag skulle verkligen uppskatta om man fick slippa "läs andra trådar" (om ni skriver så, så borde ni inte kolla denna tråd!)
    ANDRA: Jag kör helt original, den är inte rootad jag använder ingen launcher (förutom SE x10 Original)

1, har problem med mobilen hela tiden, den kan stänga av sig hela tiden.
    ex. Jag kan spela något spel, men helt plötsligt så kan mobilen stänga av sig samma sak om man surfar - kan surfa sen helt plötsligt så låser mobilen sig och slutar uppdatera sidan och så stänger mobilen av sig. så frågan är:
    Vet någon vad de är för fel? och vet någon vad man kan göra för att fixa "processorn" på x10:an?? kanske någon bra app?

2, Jag har problem med mina appar, de tar förjväligt mycket mb och gör så att mobilen är seg, så frågan är:
    Vet någon, någon bra app (inte Advanced Task Killer eller Advanced Cleaner Pro) eller kanske något liknande som kan hjälpa med att stänga av appar och låta mobilen ha på apparna som jag själv vill att de ska vara på.

Väldigt tacksam om man får hjälp.

2. BigR

BigR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

1) Har du ominstallerat/reparerat installationen? Om du har det och har samma problem låter det som ett serviceärende.

3. MathiasE

MathiasE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

För problem 1 låter det definitivt som ett serviceärende om en återställning/reparation hjälper. Hade samma fel själv och det tog 1½ månad och 2 vändor till Anova för att åtgärda problemet vilket i slutändan visade sig vara ett dåligt mainboard.

4. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

-Har fixat allt, men har fortfarande samma problem… :(
    -sant, blir bara att vända sig mot serviceärende.

Tackar för svar!

Då slutar de nu med att skicka iväg mobilen.

Tackar för svar!

-

5. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Angående 1 så har jag samma problem och ska ta och lämna in den så snart jag kommer förbi affären där jag köpt den.