Stänger av sig

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Sakic, 16 feb 2011.

1. Sakic

Sakic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon annan som råkat ut för att X8:an stänger av sig. Man får ta ut batteriet för att kunna starta om..??

2. Zampe

Zampe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min kompis x8 brukade reboota ganska ofta, men när han rootade den så slutade det.:)
    Prova att roota mobilen så kanske det fixar sig:)

3. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Börja med att göra backup på allting i telefon och prova en reparation med Pc Companion.

4. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag har problemet att min telefon startar om 3-4ggr var gång jag ansluter den till datorn och väljer "Anslut".
    Efter en rad omstarter slutar det dock och telefonen förblir ansluten, dock ett irriterande problem.
    Har provat olika kablar i en mängd olika datorer med samma resultat.
    Händer dock inte med usb felsökning aktiverad.
    Detta är ett "problem" jag inte blir klok på men som jag kan leva med, oftast har jag inte bråttom när jag ansluter telefonen så jag har tid att vänta på dessa omstarter :D

5. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Provat med andra USB portar? Hur är det med moderkortets USB drivisar?

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Välj att endast ladda telefonen.. Sen i notifybar, som du drar ned, välj att montera kortet där istället.
    ;)

Viiktor gillar detta.
  7. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Som sagt, provat i en mängd olika datorer med samma resultat, problemet ligger garanterat i telefonen.
    Men det är inget som stör mig, om jag kopplar in luren och väljer "Ladda" så startar den inte om, SEUS och PCC hittar luren ändå oavsett vilket alternativ jag väljer.
    Fast det händer ju att jag råkar trycka fel ibland och väljer anslut istället, då kommer det vanligtvis en rad svordomar :D

8. Kevvan1

Kevvan1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min hänger sig typ av värme som min mosters satio som hänger sig 24 7 det e lite irriterande och har även varit med om att den bara stänger av sig plötsligt (o rootad)

9. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Min låste sig 2ggr den första veckan, sedan dess har den varken startat om eller låst sig. Fem månader utan låsningar alltså.
    Om jag hade en telefon som startade om/låste sig mer än ett fåtal ggr så skulle jag lämna in den för service. Som användare ska man inte stå ut med sådant. Om man inte har rootat, installerat en annan launcher, taskkiller eller liknande förståss, då är det självförvållat :-)

10. hasona

hasona Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Problemet sitter inte i drivisarna eller telefonen utan i dem senaste updatesen så har vissa telefoner(inkl. min) en bugg.

Ansluter du telefonen och väljer anslut så startar den om jag var väldigt irriterad över detta och gjorde flertalet fabriksåterställningar utan resultat.
    Började google lite och kom fram till att för att den inte ska reboota telefonen ska du dra ner volymen till ljudlös och sedan ansluta usb-jkabelen och välja anslut då funkar det utan reboot.

Hoppas SE ser över problemet då jag tycker det känns väl lite irriterande att man varje gång ska ansluta telefonen så ska mobilen starta om

Hoppas det hjälper allafall