Vad ligger folk på i Standby Drain ungefär? Har min uppkopplad på wifi och ligger på ca 0,5-0,8/h enligt betterbatterystats.
Har senaste september uppdateringen och kör utan AOD. Testade mätningen under ca 6 timmar utan att röra (under natten).
Undrar hur andra ligger till då jag kollade in en i familjens Samsung j5 som är ca halvår gammal och har 1000 mah sämre batteri, och den låg efter 4 timmar fortfarande på 100% och detta uppkopplad på 4g med wifi och allting på, så börjar undra vafasen som inte stämmer, om det kan vara så att dom inte hunnit optimera mobilerna ännu, eller om det är något knasigt med min. Tycker det är konstigt att en j5 som också ligger i gamla 5.1 och inte heller har doze kan dra såpass mycket mindre batteri i standby läge.
Hade stängt av massor av grejer i Package disabler också för s7an, och i j5an är inte något avstängt. Ska testa nu att återställa alla avstängda program och se vad den drar.
Skriv gärna vad du har ändrat från fabrik för inställningar såsom AOD/Rootat/Uppdatering/stängt av program i greenify eller dylikt.
Last edited: 13 september 2016