Standby drain, vad ligger ni på?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av FortuN, 13 september 2016.

1. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Vad ligger folk på i Standby Drain ungefär? Har min uppkopplad på wifi och ligger på ca 0,5-0,8/h enligt betterbatterystats.

Har senaste september uppdateringen och kör utan AOD. Testade mätningen under ca 6 timmar utan att röra (under natten).

Undrar hur andra ligger till då jag kollade in en i familjens Samsung j5 som är ca halvår gammal och har 1000 mah sämre batteri, och den låg efter 4 timmar fortfarande på 100% och detta uppkopplad på 4g med wifi och allting på, så börjar undra vafasen som inte stämmer, om det kan vara så att dom inte hunnit optimera mobilerna ännu, eller om det är något knasigt med min. Tycker det är konstigt att en j5 som också ligger i gamla 5.1 och inte heller har doze kan dra såpass mycket mindre batteri i standby läge.
    Hade stängt av massor av grejer i Package disabler också för s7an, och i j5an är inte något avstängt. Ska testa nu att återställa alla avstängda program och se vad den drar.

Skriv gärna vad du har ändrat från fabrik för inställningar såsom AOD/Rootat/Uppdatering/stängt av program i greenify eller dylikt.

Last edited: 13 september 2016
  2. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Tänkte uppdatera om att nu blev batteriet mycket bättre! Efter uppdateringen till senaste september mjukvaran och att jag tog bort tidigare inaktiverade appar ifrån Ez Disabler och Greenify som låg kvar sen tidigare mars/juni uppdateringen så fick jag en drain på enbart 0,1 efter lite över 7 timmar!

Bläddrade också lite i mobilen efter och det tog ett bra tag innan den ens hoppade ner en nivå i batteri så verkade finnas mycket kvar på den procenten.

Så ett tips är att köra in senaste mjukvaran (September i detta fall som verkar vara en rejäl boost för batteri) och om ni har massa saker inaktiverade i program såsom Greenify/Ez Disabler, ta bort inaktiveringarna och låt enbart ren bloatware vara borttagen såsom Gamemode/Yahoo Edge/Skype/One note/Hangouts/Gear VR/Briefing/Google driver och så. Hade ca 15 inaktiverade program i Ez Disabler när jag hade denna låga drain. Har nu ytterliggare inaktiverat till ca 30, det mesta ren skit som jag inte använder och som inte jag vet vad det gör.

3. DonElhombre

DonElhombre Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    297
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52
    Jag har ungefär mellan 8-14% dränering i stand by läge på 8H. Jag har gjort allt man kan göra inklusive disabler, facroty reset, rensa cahe, implementerat batteri tips, forcedoze, Greenifys aggressive doze osv.. Inget hjälper, jag får väl stå ut med vad jag har.