Problem: Stannar i starten! Hjälp!!!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Deestyle, 28 september 2011.

1. Deestyle

Deestyle Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har problem med min Galaxy S. Igår när jag startade den så kom den bara så långt som till S:et i början. Den går inte vidare till pin kod alltså utan hänger sig på S:et. Färgerna i S:et skiftar som vanligt men den går inte vidare. Har startat om flera gånger och även prövat att vänta över en timme på att den ska gå vidare men inget händer.
    Vad är felet och hur åtgärdar jag det? :(

Tacksam för alla hjälp.

Last edited: 28 september 2011
  2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

testa en återställning genom kies om du nu har en stockrom du kör på

3. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

håll inne volym upp och homeknappen och när du väl håller dessa nedtryck så trycker du på powerknappen så telefonen startas, så kommer du i recovery läge och då kan du välja factory reset.

Tyvärr så försvinner alla inställningar du har på telefonen och alla nedladdade saker.

Sakerna på ditt sd-kort ska finnas kvar såsom bilder etc.

Edit: vad som blivit fel är nog att någon av dina systemfiler är lite korrupt, och klarar därför inte av att starta upp, kan vara launcherns data (startskärmen) till exempel.

Genom att göra en fabriksåterställning så försvinner all sparad data och då ska telefonen fungera precis som vanligt, kan ta lite längre tid vid första uppstart.

Last edited: 28 september 2011
  4. Deestyle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu kommit till Recovery sidan där jag kan välja
    - Reboot system
    - Apply update from sdcard
    - Wipe data/ractory reset
    - mfl

Jag valde factory reset och bekräftade valet. Men det tog ca 5 sekunder och sen var den klar. Jag stängde av telefonen och startade om den. Tog lite längre tid men den startade och jag valde språk och sånt. Men sist kom det upp ett meddelande där detta står:

"Tyvärr!
    Processen com.android.setupwizard för programmets Installationsguide stoppades oväntat. Försök igen.
    "

Jag kan klickade på "Tvinga fram en avstängning" som var det enda valbara och hemsidan blev helt svart. Jag ser dock batteristatus och klockan samt mottagning. När skärmen bår i viloläge och jag trycker på startknappen igen så kan jag låsa upp skärmen men när jag gör det så kommer den svarta sidan igen.

Vad är det för fel? :(

5. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Antagligen så har du ingen launcher..
    Dock vet jag inte hur det ska lösas, Enklast är väl via en flashning med Kies

6. Deestyle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, det är lite överkurs för mig. Är det svårt? Finns det någon sida med manual?

7. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jag har aldrig flashat med kies, Men det ör det officiella Samsung programmet.. Googla så tror jag du lär hitta..