Stannar på Hero loggan, boot problem!

Diskussion i 'Hero' startad av Ebbotify, 28 jun 2010.

1. Ebbotify

Ebbotify Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Körde Vanilla Eclair men tyckte att batteritiden var lite dålig, så när batteriet tog slut så kopplade jag in laddaren och startade telefonen, då ville den inste starta upp utan stod still på första Hero Loggan... Jag tog tillfället i akt och flashade in den recovery (SenseHero)jag hade på SD kortet, dock stannade den då på den första Hero loggan igen.

Läste runt lite på forumet, så nu har jag wipat allt, även partitionerna dock stannar den fortfarande på Hero loggan.

Ideer någon?

2. Ebbotify

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar som det hade med partionerna att göra ändå... Total wipe samt partionering och in med ny ROM från scratch verkade göra susen...

Eller inte, verkar ha hamnat i bootloop på senshero loggan nu....

Hur tar man bort partitioner från sdkortet? Någon som vet?

RA bootloader.

Sry om jag verkar vara rejält noobig, men nånstans måste man börja..

OK att ta ut SD kortet löste det, men verkar som jag kommer behöva göra det varje gång... Lite jobbigt.. Ideer?

Last edited: 28 jun 2010
  3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har du inte partition SD i recovery? Under samma meny som för wipe av data, ext osv?

4. Ebbotify

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Joo, men då skapar jag bara en ny partition, eller? Eller finns det verktyg för återställning av ursprunglig partition?

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

6. elector

elector Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också detta problem, att den stannar på Hero-loggan. Om jag försöker boota i recovery mode kommer dock bara en bild på vad som ser ut som en HTC Legend fram och en röd felsymbol. Sedan händer ingenting. Vad ska jag göra?

7. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur lång tid ska det ta att installera 2.1? Mitt har hållit på laddat i 3 timmar nu och är fortfarande på en box med en pil på som pekar mot en telefon där den laddar. Sen så när den har laddat klart "startar" mobilen om och det står Hero på skärmen för att sedan återgå till boxen igen. :'(

8. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Även jag har detta problem. Jag installerade första uppdateringen som släpptes för någon veckan sen OTA utan problem. Jag tappade visserligen rootningen som jag gjort någon gång under förra året. Försökte nyss göra en factory reset (hålla ner Home, Back och vid uppstart) i brist på bättre. Först gick hoppet upp men efter att ha valt reset så är jag nu tillbaka till hero-loggan. Kanske är det återställning som behöver sin tid men jag är skeptiskt. Ska dock låta den ligga en stund. Gaah, vad gör man?

Jag är inte riktigt med på hur partitioneringen av sd-kortet hjälper mig. Ni får gärna utvecka.

Last edited: 29 jun 2010
  9. sockmonkey

sockmonkey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här. Installerade och det såg ut att gå bra, men när den ska boota nu så fastnar den på Hero-loggan. Har försökt boota om och även suttit och väntat ett tag nu, men det bara hänger..

Tips mottages tacksamt!

10. elector

elector Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag löste det genom att installera den första uppdateringen till Heron som publicerades på HTC:s webbplats. Jag laddade ner den och installerade via USB, vilket funkade utmärkt. Sedan var det bara att uppgradera till 2.1 (fast via den första, förberedande uppgraderingen som den direkt hittade).

11. Barca

Barca Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min låste sig också vid omstart. Lösningen för mig var att återställa den till "Facory Settings". Återställa telefonen med hjälp av telefonens knappar
    1. Med telefonen avstängd trycker du på och håller in knapparna STARTSIDA och BAKÅT, och trycker sedan till på knappen AVSLUTA SAMTAL/STRÖM. Efter några sekunder startar återställningsprocessen.
    2. Vänta tills telefonen har avslutat återställningsprocessen och tryck sedan på MENY. Man förlorar allt men den funkar i alla fall.

12. sockmonkey

sockmonkey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har med löst problemet nu! Fick installera om telefonen först med version 1.5, sedan uppdatera telefonen som det var tänkt. Nu funkar det igen! :D

13. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Även jag lyckades tillslut få liv i telefonen men fick då en återställd sådan (vilket iofs inte är allt för jobbigt). Jag är osäker på om jag lyckades med återställningen eller om det var installationen från hemsidan som återställde telefonen. Jag tog mig till fastboot genom att starta telefonen med BACK nedtryckt, anslöt usb till datorn och körde installationsprogrammet. Väl installerat hittade telefonen OTA uppgraderingen och installerade även den. Till slut var det bara att synka googlekontot och installera alla appar.
    Första gången fanns en lista över dom som jag tidigare hade installerat men nu finner jag den inte längre. Går det få fram listan igen?