Står sig HTC One M7 fortfarande?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Wernex, 8 feb 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Wernex

Wernex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Jag har en fråga gällande köp av ny mobil. Min nuvarande är en Galaxy S3 som jag haft i över två år. Batteritiden är värdelös och den är riktigt långsam. Jag har gjort ett par taffliga försök till att snabba upp den samt köpt nytt batteri - utan större framgång.

Nu är jag trött på Samsung och är sugen på att prova på HTC då deras mobiler känns rejäla. På grund av min inkomst som student så är det främst M7an som fångat mitt intresse.

Min fundering är då om ni med erfarenhet skulle säga att M7an fortfarande är ett bra köp, eller ska jag vänta på att M9an visas upp och M8an sjunker i pris? Hur lång tid tror ni det kan ta innan M8an närmar sig min budget på ~3500 kr?

2. manola1027

manola1027 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag skulle köpt en begagnad LG G2 för drygt 1500 istället. Grym mobil för pengarna. Jag byter telefon väldigt ofta men faller nästan alltid tillbaka till G2 för att det är fenomenal:) Föredrar den över G3an

3. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    720
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    För 3495:- får du en sprillans LG G3 32GB hos Tele2!!! Kan knappast bli bättre.

4. Wernex

Mottagna gillanden:
    0
    Var inte ens medveten om LGs mobiler och efter att ha jämfört så verkar det ju onekligen som att G3n ger lite mer för pengarna.. Det jag gillar med HTCn är att den verkar så rejäl, med tanke på skalet i aluminium. Är trött på plastig mobil efter mina år med S3n. Skulle du säga att G3n ger ett gediget intryck? Är ändå ute efter en mobil som ska kunna hävda sig ett par år.

5. Lasse58

Mottagna gillanden:
    720
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Den är visserligen i plast men jag tycker den ger en gedigen känsla ändå. Fördel mot HTC är också utbytbart batteri, eller ett extrabatteri om man vill. Har också läst att metallskal kan ge sämre täckning men har ingen erfarenhet av det. Du borde klämma på en.

6. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 314
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Valde en m7 före en m8 i somras och har ännu inte ångrat mig tycker den klarar sig så det räcker och blir över samt att den är nättare och snyggare än m8...

7. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    M7 håller sig generellt bra prestandamässigt idag, men för det priset kan du få mycket bättre idag.

8. Wernex

Mottagna gillanden:
    0
    Livet är inte lätt när man ska köpa tech. Har kollat säkert ett par timmar på youtube på olika recensioner av mobilerna som nämnts hittills.

Med tanke på att tele2 har ett studenterbjudande där man får en LG G3 32GB för 2995:- så lutar det nu åt att jag köper den, trots de problem jag hört talas om så som överhettning och visst lagg samt att jag tycker den verkar lite stor.. Ska gå till elgiganten nån dag nu så jag får känna lite mera på den.

Kan ni stödja mig och säga att jag lägger pengarna på rätt lur om man ser till vad jag får för pengarna?

9. Lasse58

Mottagna gillanden:
    720
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Blir svårt att hitta nåt bättre för de pengarna. G3:an blev enligt uppgift mycket bättre efter Lollipop-uppdateringen, köpte min med LP i. Har personligen inte haft nån överhettning. Annars finns OnePlusOne som alternativ men den är fysiskt större.
    I mina ögon gör du helt rätt i att kolla in G3:an!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.