Problem: Stark signal på Wifi men inget händer

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Threezool, Aug 6, 2012.

1. Threezool

Threezool Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Har haft ett problem med min Wifi där jag ansluter till mitt Wifi hemma och det funkar kanske mellan 5-20 sekunder sedan liksom fryser sig anslutningen och inget händer. Signalen visar fortfarande alla staplar men den vägrar bara att snacka med telefonen.

Någon som vet vad problemet kan vara eller har en lösning på detta? Det kan vara routern visserligen men har inte haft möjlighet att prova med ett annat Wifi så är inte säker, har dock ej haft detta problem med min Desire HD med samma router.

2. UkuleleSolen

UkuleleSolen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Upplever ungefär samma sak. Av och till.
    WiFi är på, men jag är fortfarande inte online. Ibland till o med försvinner wifi-symbolen i notifikations-fältet, telefonen börjar hämta data via telefonnätet och några sekunder senare är WiFi tillbaka.

3. Threezool

MINA ENHETER

Jag hade samma problem och jag fick gå in i routern och ändrade Wifi inställningarna till att låsa till en wifi typ och efter det verkar det funka utan problem.

4. UkuleleSolen

MINA ENHETER

"Låsa till en WiFi-typ"?

5. Adamantis

Adamantis Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har upplevt samma sak hemma hos en vän. Wifi funkade 15-20 sekunder på min One X men dog sen helt trots full mottagning, men fungerade utan problem på min gamla HTC Desire.

Det löstes dock när min vän uppdaterade sin software på routern.

6. Threezool

MINA ENHETER

Om man tex låser till bara "n" istället för vissa som har stöd för andra som byter efter behov. Tror det är där mobilen tappar kopplingen till nätverket när den byter.

7. UkuleleSolen

MINA ENHETER

Var hittar man denna inställningen på en D-Link-router? Eller snarare, vad kan inställningen tänkas heta?

Min Sensation, som jag bytte ifrån, hade aldrig något problem med detta. Inte heller min Desire, som jag hade innan eller sambons iphone4.
    Det har kommit flera FOTA sedan jag köpte min HOX och det har inte blivit bättre.

8. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Det första man SKA göra är att kolla vilket firmware som används i routern samt om det finns nyare.

tex http://dlink.se > Kundservice, osv andra märken.

9. Lurken

Lurken Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

prova att välja en fast kanal i routern istället för auto. Gjorde iallafall underverk för mig.

10. UkuleleSolen

MINA ENHETER

Har gjort ändring i routern nu, men inte hunnit kolla om det ger något resultat.

Jag har också fått hem material från Telio, som ska reparera telefonen. För nog lär det väl vara ett hårdvaru-fel när en telefon är mer eller mindre obruklig när en router är inställd på ett visst sätt?
    Menar, mina tidigare HTC-telefoner och sambons iphones har aldrig haft problem med routerns inställningar