Starta ny konversation i Handcent

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gizero, 30 jul 2011.

1. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej,

Handcent, Go Sms m.fl. grupperar ju meddelanden i konversationer, utifrån person. Detta är ju oftast bra, men jag skulle vilja ha möjligheten att skapa en ny konversation. Om jag är inne i en konversation och skriver ett meddelande längst ner så vill jag att mitt meddelande läggs till i den konversationen, men om jag från huvudfönstret väljer att skapa ett nytt meddelande så vill jag att en ny konversation startas. Så sker inte nu, utan även i senare fallet hamnar meddelandet i en konversation, förutsatt att det finns en sådan med aktuell person. Är detta möjligt att ändra detta beteende i Handcent? Om inte, går det med någon annan sms-applikation? Jag vill helst inte stänga av konversationsfunktionen helt.

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vet inte riktigt om jag förstår. När du skriver ett nytt meddelande till en person vill du inte att föregående meddelanden ni haft ska synas?

3. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Låt mig förtydliga. Tänkt på hur trådar fungerar i Gmail. Där grupperas meddelanden i trådar utifrån ämnet. Bara för att jag skickar ett mail till en person som jag haft en mailväxling med tidigare i ett helt annat ämne så hamnar inte det nya mailet i den gamla konversationen, eftersom detta avhandlar något helt annat. Nu finns ju inte ämnesraden i sms, så därför blir ju denna typ av intelligens svårare. Men om jag skapar ett nytt meddelande från huvudfönstret så är jag inte intresserad av att det ska grupperas med min senaste konversation med personen. Om jag däremot är intresserad av det så går jag in i konversationen, eftersom jag då svarar på något relaterat till den konversationen.

Jag skulle kort och gått vilja att det fungerar precis som i Gmail, om tekniskt möjligt. För meddelanden jag skickar är det ju lätt för sms-programmet att veta om jag svarar i en befintlig konversation eller ej, men för sms jag tar emot är det ju svårare. Då måste det nästan finnas ett internt fält i sms:et som säger att detta är ett svar på meddelandet X, vilket jag inte är säker på att det finns. Alternativt så kan det hamna i den senaste konversationen i detta fall, eftersom jag åtminstone har haft möjligheten att skapa den nya konversationen.

4. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    310
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Tror inte det finns den varianten i Android(finns det i något annat os?), konversationen styrs av kontakterna, dvs alla sms hamnar under samma kontakt om du sms:ar till det numret som finns i kontakten. SMS är ju ett ganska "dumt" protokoll, du skickar text till ett telenummer över kontrollkanalen i mobil-systemet, det finns tex ingen leveransgaranti.