Jo, kommer ihåg det var rätt frustrerande att behöva boota om mobilen varje gång man fick eller skickade ett mms. Men min telefon är från UK så var lite puligare att fixa rätt APNs och så i början när Blade var okänd i Sverige. Köpte du från Comviq? Tycker ju att de borde funka då. Ska iofs inte kasta för mkt skit på dem då jag precis kom ihåg att glömt fixa så jag kan skicka MMS med Telenor(verkar som om jag bara kan ta emot nu).
Du kommer åt datatrafik om du går in på settings(menu-knappen)>Wireless & Networks>Mobile Networks och sen "Data enabled"-boxen. Ingen aning om detta kommer göra någon skillnad för dig(och den är antagligen redan ikryssad om du inte bockat av den själv innan) men om jag minns rätt, så var det enda jag ändrade på innan jag fick MMS att fungera utan reboots.
Annars får du gå in och pula lite med olika APNs(men tycker ju att de borde stämma om du köpte från comviq). Om jag minns rätt så måste man köra två separata apns för comviq, ett för MMS och ett för internet. Kolla in denna tråden.
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23733
Jag startade den här tråden för länge sen där det finns förslag till olika APNs och lösningar, tyvärr inget konkret då mitt löste sig av sig själv mer eller mindre.
Last edited: Feb 28, 2011