Problem: starta om sig konstant i en timme. ok idag?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av stimpen, 26 mar 2014.

1. stimpen

stimpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En gång innan för några dagar sen kände jag det vibrera i fickan och mobilen hade startat om sig. Tänkte inte mer på det.

Igår fick den tokspel. Den starta och starta om sig gång på gång på gång. Hade den liggandes och google kom upp och den vibrera till och sen kom de där färgplupparna och ladda och sen starta den om sig igen och fortsatte så.
    Försökte trycka på on/off knappen och såg att där var reaktion då jag gjorde det men kunde inte bryta mönstret.
    Nån gång stanna den av och jag försökte starta men då börja den igen.
    Ibland lyckades jag komma in till pin kod etc. Slog in sim pin och sen mobil pin och sen starta den om direkt som om power knappen var konstant intryckt. Ibland flipprade den där menyn fram som kommer när man håller in power en liten stund.
    Försökte lirka med powerknappen etc. Men den känns helt normal. Började skaka mobilen typ om ngn kontakt kunde ligga fel och ej tänkt på det innan men hörs att ngt är löst i ovandelen av mobilen. Ej skakat lr tänkt på det innan så vet inte om det är normalt lr ngt är fel på min? Är era helt stumma om ni skakar på dem?

Iaf till slut börja den funka efter varit obrukbar i en timme ca. Och idag funkar den normalt än så länge. Då det hände var batteriet 50-70% laddat.
    Ngn som upplevt samma? Vill skicka in den men vill inte att de bara skall returnera och säga att de ej hittar ngt fel. Värdelöst att jag inte kunde använda den på en timma...

2. stimpen

stimpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok nu har den flippat ut igen. Går inte att starta. Skakar jag på den så startar den så google kommer upp. sen kommer färgplupparna och sen stänger den sig och sen kommer goolge upp igen sen stänger den sig och sen kommer google upp igen och sen stänger den sig och förblir av tills jag skakar på den igen.
    Så verkar värre nu då jag inte kommer in till pinkoden alls.

Innan den blev såhär flippa den lite och jag kom in till pin men skakade jag mobilen där man skall knappa in pin så tände och släckte skärmen sig om vartannat som om jag tyckte på powerknappen upprepade ggr.

Verkar blivit ngt glapp i den får skicka in skiten.

3. ricsve

ricsve Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej Stimpen!

Precis det du beskriver sker nu för mig, mobilen började häromdagen att starta om sig en-två gånger. Fungerade sedan helt normalt. Igår började den igen på samma vis, men under en längre period. Jag valde då att fabriksåterställa telefonen varpå den verkade bete sig normalt. Under dagen fungerade den som sig bör, för att nu under en timmes tid utan att komma förbi google-loggan som kommer upp vid start. Alltså nås inte ens färgerna i startförfarandet (de gjorde dock det i början). Hur löste du ditt problem?

4. ricsve

ricsve Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Att tillägga kan vara att jag haft mobilen i drygt ett år, samt att jag uppdaterade till det senaste operativsystemet (lollipop? 5.0.1-isch) för ett antal månader sedan.

5. wdrsn

wdrsn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 pro
    Hade samma problem. Löste mitt genom att trycka en massa gånger på on/off-knappen (hårdare å hårdare ju argare jag blev), men sedan hoppade den igång och inte haft några problem med den sedan dess.

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 222
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Relativt vanligt att powerknappen börjar glappa på Nexus 5. Hårdvarufel. Kräver nog service så småningom i så fall.

7. well

well Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör 5.0.1 på en Nexus 4 och fick samma problem idag (troligen efter att ha uppdaterat någon app, ev. Podkicker). Telefonen startar upp och efter några sekunder startar den om med de snurrande plupparna igen. Enda sättet att få stopp på det hela är att hålla powerknappen intryckt omedelbart efter den startat upp och sedan välja att stänga av den. Då kan man lyckas få hejd på den.

Jag har försökt starta i Safe Mode med samma resultat och även testat att koppla ur batteriet men det gav heller ingen effekt. Stod precis i begrepp att byta till en Z3 Compact och hade inte hunnit göra backup...

Har någon ett tips hur man löser detta?