Problem: Startade om telefon - 3G slutat fungera

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Elemental, 26 nov 2012.

  1. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Hej!

    Som så många andra här lider jag av frysnings- och batteriproblem, alltså att telefonen fryser, startar om sig själv, och sedan har batterinivån sjunkit med 30-40 %.

    Nu har dock telefonen gått ett steg längre. Idag använde jag Navigator när jag gick runt i City, när mobilt nätverk helt plötsligt slutade fungera. Här är batterinivån på 49%. Jag har upplevt att nätverket slutat fungera tidigare och då har en manuell omstart fått tillbaka nätverket igen. Så jag startar om telefonen. När den startat igen ser jag att batterinivån helt plötsligt är nere på 6%. Och fortfarande inget nätverk. Stänger av telefonen, tar bort batteriluckan, blåser på telefon samt batteri, testar igen. Fortfarande 6% och inget nätverk. Testar inaktivera nätverket och inaktivera det igen. Nätläget står på GSM/WCDMA (automatiskt läge) som den alltid har gjort. Testar trycka på "Välj nätverksoperatör", det står "Söker...", låter den gå flera minuter, inget händer. Testar ta ut och in simkortet. Har flera 100 mb surf kvar på kortet, så det är inte att surfen är slut.

    Jag börjar bli riktigt trött på alla dessa problem som uppkommit på senaste tiden, om inte Jelly Bean fixar dessa blir det nog en ny telefon snart.