Startar av sig själv ibland.

Diskussion i 'Samsung' startad av FrozenWithin, 10 aug 2013.

  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Jag använder inte min platta så ofta. Har CM på den och överklockat den (ifall nåt där påverkar). Saken är den att ibland startar plattan av sig själv när den legat oanvänd en tid. Tex nyss skulle jag använda den, är kanske 3 veckor sen sist. Och så var den igång och hade bara 2% kvar i batteriet. Så min fråga är om någon mer har en platta som ibland startar sig själv? Min har gjort det flera gånger.

    Min andra fråga är om en sådan urladdning kan ha skadat batteriet? Hört förr att batterier på tex dagens mobiler helst aldrig ska gå under 15 %.
     
  2. AlexJH

    AlexJH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det förstnämda har jag inte upplevt.
    Men gällande batteri. Så är det ingen skillnad på om det är ett truckbatteri eller till mobil, och det stämmer man ska inte låta batteriet gå torsk. Och helst inte ligga i laddar en fullladdad heller. Sony har en smart funktion på sin walkman som stänger av strömtillförseln till enheten när den nått typ 97%.
    Skulle nog kanske vara nått för mobilenheter också :-)

    Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
     
  3. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Okej :) Jo det vore något, smart lösning iaf. Får hoppas att mitt batteri inte tog nån skada bara. Men det med att den startar av sig själv vette fan varför haha.