Problem: Startar inte!

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av brguis, 24 jul 2012.

1. brguis

brguis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå.
    Som sagt, min 2 månader gamla S2 LTE startar inte.
    Allt började med att jag hade haft igång telefonen i ca 30 timmar, utan att ladda den, och den stod fortfarande på 100% batteri. Vilket jag tyckte va ganska konstigt, för batteriet brukar hålla ca 12-15 timmar som max!
    Efter ett tag stängde den av sig själv, och jag kunde inte starta den igen , det va bara "startvibrationen" som kom, så jag antog att batteriet hade tagit ut sin rätt att vara urladdat.
    När jag väl kom hem och satte i laddaren och skulle starta den , så vibrerar den var 4de sekund, hela tiden utan att den slutar, ända till jag tar ut laddaren.
    Telefonen startar fortfarande inte. Detta har aldrig hänt innan, men jag kom på att jag precis hade köpt ny laddare i och med att jag blev av med den gamla. Laddaren är en "Belkin F8M126cz2" och jag har använt den en gång, sen började detta.
    Telefonen är i mjukvara helt orginal, ej rootad och annat.

Snälla hjälp mig!

EDIT: Telefonen har startat, efter att jag lät den ligga och vibrera med laddaren i.
    Vad ska jag göra för att förhindra att detta händer igen?

Last edited: 24 jul 2012
  2. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Har du testat att ta ur batteriet och låta den vara utan batteri i nån minut?

3. brguis

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes, dock startade den nu!
    Satte i den i laddaren, med batteriet i , och lät den ligga och vibrera, skulle se hur länge den egentligen höll på...
    Efter ett tag så startade den. Men vad ska jag göra för att förhindra att detta händer igen ?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 374
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur länge hade du batteriet utanför telefonen? Jag skulle rekommendera att du har det ur minst en kvart.

Vad du län göra för att förhindra att det händer igen vet jag inte - men du kan ju försöka få tag i en originalladdare och se om det fungerar bättre på något sätt. Troligtvis var det bara telefonen som blev lite konstig bara.

Skickat med Tapatalk

5. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Bara en gissning, men kan det vara så att laddaren inte är tillräckligt stark och att batteriet var helt urladdat och du drog ur det sista när du försökte starta den.
    När du sen försökte starta den med laddaren i så hade inte batteriet fått tillräckligt med kräm och dog helt när startvibratorn gick igång och ville ha det där lilla extra? Som sagt bara spekulationer från min sida, men jag tyckte det lät rimligt i tanken iaf. :)

6. brguis

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan kanske vara så, ingenaning. Så som jag kan se det så verkar laddaren leverera 5V , kan detta stämma?

7. Gaist

Gaist Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5V levererar alla, se efter hur många ampere den levererar. Kan vara allt mellan 0,5-1