Problem: Startar om sedan 4.2.2

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av TassM, 25 feb 2013.

1. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hej

Jag vet att somliga har haft problem med slumpmässiga omstarter i 4.2.1.. Jag hade aldrig detta problem men efter att ha fått 4.2.2 i förra veckan började N4:an starta om ett flertal gånger varje dag. Har någon upplevt samma problem eller är jag ensam?
    Jag hittar inget vid en googlesökning, bara att problemet har fixats för somliga iom uppdateringen.

Last edited: 25 feb 2013
  2. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 331
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Hade det inte innan och ej nu efter 4.2.2. Kör du allt stock? Har du gjort återställning? Hjälper inte det känns det som hårdvarufel, tyvärr.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Min gjorde det typ två gånger när jag hade 4.1.1 men inte sedan den uppdaterade. Det var i början. Första veckorna där. Efter det hände det aldrig med 4.1.1 heller.

4. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Rootad men annars stock. Jag har återställt men inte flashat om stock, inte heller orkat börja undersöka om någon specifik app orsakar problemen.
    Det känns extremt osannolikt att det skulle uppstå hårdvarufel dagen efter att jag fått uppdateringen.

5. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag har haft fyra stycken, två före och två efter uppdatering. Helt stock, endast samma appar som med GN.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

6. Jyyhan

Jyyhan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min telefon har börjat låsa telefonen med att sim kortet inte sitter i, telefonen startar aldrig om utan när jag ska låsa upp telefonen med knappen så måste jag slå in min pinkod varenda gång, får göra det några gånger i rad ibland, det är som att det sitter i men sitter för löst och hoppar ur och i ibland...

Spelar ingen roll om jag är ute och springer eller om den ligger vid sidan om här och laddar, nästa gång jag kollar på telefonen så är den till mesta dels ute från sim kortet, detta startade när jag vaknade idag och kollade på telefonen som har legat på laddning under hela natten och var inte sådan när jag la ifrån mig den.

Last edited: 26 feb 2013
  7. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Efter att ha undersökt problemet lite märkte jag att telefonen bara startade om på jobbet, aldrig hemma. Efter varje omstart var jag dessutom tvungen att stänga av och slå på wifi igen för att kunna återansluta till jobbets wifi (eduroam, TLS/MSCHAPV2).
    Idag testade jag därför att stänga av wifi på morgonen, efter fem timmar hade jag inte haft någon omstart. Efter att sedan ha slått på wifi igen har den startat om fyra gånger på en timme.

Problemet verkar därför vara relaterat till eduroam (eventuellt andra TLS/MSCHAPV2 wifi?)