Startar om sig hela tiden.

Diskussion i 'Hero' startad av Beeimages, 6 april 2010.

1. Beeimages

Beeimages Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Har lite problem med en HTC hero som inte är Rootad.

Uppstarten är väldigt seg och när man kommer till HTC-loggan så startas telefonen om.
    Jag kan boota in i recovery-menyn och där står det e: can't open/cache/recovery/command

Går jag in i fastboot-mode så ser jag telefonen i kommandoprompten i windows (CMD) men så fort jag kör ett kommando så säger den "fastboot remote: not allow"

Är det någon som har förslag på hur jag ska gå vidare? Jag uppdaterade telefonen med HTC's egna program till windows men inget nytt :(

Tacksam för svar.

MVH Billy

2. torkel_b

torkel_b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Kör du Android Agenda Widget? Efter att jag installerade Android Agenda widget så uppförde sig min Hero på liknande sätt, startade om sig flera gånger om dagen. Efter avinstallering och återgång till calwidget så fungerade den normalt igen.

3. Beeimages

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kommer inte ens in i själv operativsystemet utan den startar om sig precis efter HTC-loggan.

4. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Start the phone and uninstall apps in safe mode

If your phone keeps restarting, or it starts up but does not display the Home screen, a recently installed application may be causing the issue.

When this happens, try starting up your phone in safe mode. In this mode, your phone does not run any third-party applications. Safe mode allows you to start up your phone successfully so you can uninstall any applications that you have recently installed or which may be stopping your phone from starting up correctly.

To start up your phone in safe mode, press the END CALL/POWER button and hold the MENU button until your phone restarts and displays the Home Screen. You will see "Safe mode" displayed at the bottom-left side of your phone screen. When your phone is in safe mode, follow the same steps in Removing installed apps to uninstall the third-party applications.

After you finish uninstalling the applications, restart your phone and check if the issue is resolved.

kanske funkar? :)

5. Beeimages

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad ska jag säga?

Jag har suttit i flera timmar och googlat på hur jag ska flasha om telefonen osv.

Vad är statusen nu? Jag startar telefonen med POWER+MENU och kommer in i safe-mode.

Nu kommer jag äntligen fram till operativsystemet och det fungerar!!!

Hojte gjorde precis min dag!! TACK!

6. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

http://www.htc.com/europe/troubleshooting.aspx?p_id=283&id=11 där har du svaret på en hemsida ;) :D