Min hero, startar oförklarligt om sig då och då. Så när man tar upp den ur fickan så ber den mig att knappa in min pinkod. Vilket är enormt störande. Finns det någon som har en lösning på detta problem? Har läst mig till att de inte bara är jag som drabbas utav detta.
Jag hade även jag detta störande problem, och kunde aldrig finna något rim och reson bakom dessa omstarter. Hur som helst så har jag inte upplevt några omstarter sedan jag uppgraderade firmware. Huruvida detta beror på någon faktisk buggfix i uppdateringen eller om jag gjort något annorlunda efter att jag uppgraderade som jag inte gjorde innan kan jag inte svara säkert på. (men jag har samma applikationer installerade, så det torde inte röra sig om någon applikationskonflikt)
Är du säker att det faktiskt startas om? Jag har sett med min Hero att om du förlorar signal och senare signalen kommer tillbaka, mobilen kommer fråga dig att knappa in pin kod igen.
Det kan inte stämma och om så vore fallet så vore det ju ohållbart. Jag är ofta i områden där min tappar signal men har aldrig varit med om detta.
Men, de känns inte som ett alternativ att behöva atänga av min pinkod bara för att telefonen dummar sig. Jag har också uppdaterat min hero och problemet kvarstår. De där med teckning lät mest rimligt om ändå rejält dumt. Då den inte verkar starta om sig helt utan bara be mig skriva in pinkod. Enormt störande och en sak som htc eller google borde lösa snarast.
Jag har märkt det två gånger under dagen sen jag gick upp (8.30). Min har både startats om och bett mig slå in pinkoden. Däremot har telefonen inte startat om sig sen jag avaktiverat mobilt internet. Senaste (officiella) uppdateringen
Menar du inställningen under trådlösa styrenheter- inställningar för mobilt nätverk - Aktivera mobil data? Är de aktivera mobil data som ska vara urbockad?
Varför ska man behöva avaktivera mobil data? Då avaktiverar jag hellre pinkoden, då är ju telefonen användbar i alla fall?
Internet genom 3g nät och så vidare fungerar precis som vanligt ändå. Jag sitter i bilen och skriver detta. Förstår inte varför inställningens finns.