Köpes: Stationär dator - Delar eller komplett

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av chrippe7, 13 mar 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Min 12-åriga lillebror hörde av sig till mig och vill köpa sin första stationära dator för att spela lite Championship Manager och CS:Go så jag tänkte försöka hjälpa honom med att plocka ihop en prisvärd dator som han kan spela på.

Det enda jag har från start är RAM(plockar 8GB från mina 16GB då jag inte behöver så mycket) och HDD för lagring, således behöver jag följande:
    Chassi - Utseendet inte det viktigaste, pris före design men får gärna se okej ut
    Processor - Lär väl behövas en Intel Core i5 2500k som minst så något kring där
    Grafikkort - Jag har ett Nvidia GTX 680 som fungerar så borde väl fungera för honom också? Kom gärna med förslag
    Kylare - Inte så insatt i kylardelen så litar på er :)
    Motherboard - Inte så direkt insatt här heller men ska vara tillräckligt för att spela spelen
    SSD - Om någon har någon billig liggandes, räcker med 80-160GB, behöver inte vara värstingmodell, räcker med budget

Finns i Stockholm för upphämtning men kan handla på distans, chassi hämtas gärna upp i Stockholm pga kostnadsskäl.

Det är som sagt till min 12-åriga lillebror som sparat ihop sina egna pengar, så ska inte vara något bygge för 6000:- utan i det här fallet är tillräckligt bra bra nog :)

Med vänlig hälsning,
    Christoffer

2. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    166
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Kan skänka en 120 GB ssd adata.. Ska bara hitta ork att koppla in den och formatera. Vill bara ha god karma i utbyte! Pma adress.

jollelund, Ekman, leobjorkman och 12 andra gillar detta.
  3. sopaj96

sopaj96 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Flikar in med att jag tycker ett GtX 680 räcker gott och väl för cs Go och andra lättare spel.
    Cs tar väldigt på CPU däremot så ja minst ett 2500k i5, men tycker den har lite för mycket ålder på sig.
    Kolla efter ett 4690k, den sitter jag med och den lär rulla några år iaf! Då får du även lite byte moderkort!
    Angående moderkort, gamingkorten är lite bättre på att hantera värme, så man kan överklocka med, antar att en 12 åring inte är i behov av överklock, se bara till så socket passar med cpu:n!
    Skrapade ihop en billig burk nyligen så behöver du tips är det bara att hojta till! :)

4. KarateMuffins

KarateMuffins Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fått tag i någon dator?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.