Statusbar "rullgardin" fungar konstigt

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by maaaliin, Jan 15, 2011.

1. maaaliin

maaaliin Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får inte min statusbar att fungera som den ska. när jag drar ner sen så syns det kanske 5mm av fönstret sen fastnar den. jag har inte gjort något speciellt med telefonen eller gjort någon konstig uppdatering.

detta har hänt förut och då har jag varit tvungen att göra en återställning till fabriksinställningarna. men jag vill inte göra det i detta läge.
    någon som kan hjälpa mig??

2. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    startat om telefonen?

3. Rojje

Rojje Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Finns redan två trådar om detta men jag kan ge ett förslag på temporär lösning en tredje gång. ;)

"Om ni inte vill starta om telefonen kan ni alltid få ner listen om ni klickar på meny-knappen (och något utav skrivborden är aktiva) och sedan meddelanden. Av någon konstig anledning kan sedan problemet försvinna efter ett tag utan att man behöver starta om mobilen. "

Last edited: Jan 15, 2011
  4. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Om det fanns 2 andra trådar så är de synnerligen välgömda. :-/
    Nåja,jag haft samma problem ett tag nu, väldigt irriterande, då man alltid måste till homescreen för att få tag i rullgardin menyn.
    Ibland slutar problemet av sig själv, men oftast inte - då är det bara en reboot som hjälper. Har testat stoppa olika apps som kör i bakgrunden, t.ex juicedefender, men inget ger varaktiga resultat.
    Är det många fler med problemet? Börjar bli så pass irriterande så en omflashning ligger nära till hands, men jag hoppas så klart på en permanent lösning av den enklare sorten :-)

5. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

En uppdatering av din ROM kanske? Har du JPA som det står i din signatur kan säkerligen en uppdatering till 2.2.1 hjälpa till.

6. mchris

mchris Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 8
    Telefon 2:
    Xioami Redmi 4X
    ROM:
    Lineage OS 14.1
    Jag hade samma problem innan uppdatering till 2.2.1. Identifierade också problemet som att ngn app hängt sig eller väntade på data som skulle visas i rullgardingen. Misstänker främst "Missed Call". Det gick ofta att dra ner rullgardinen riktigt snabbt och då fick man se lite mer av den.
    Som sagt inga problem efter 2.2.1-uppgradering, körde in en inofficeill ROM mha Odin för två v. sen.

7. Rojje

Rojje Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

8. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Tack för alla svar, jag ska se om jag kan orka vänta på officiell gingerbread, eller om jag ska flasha in 2.2.1, eller nån annan ROM redan nu. Får gå igenom Elofs lathund på wikin för eller senare.....

Haha tack! Men det hjälper så klart att hitta dem om du själv har postat i alla tre. :P Varje tråd använde olika betäckningar för det UI elementet: Statusbar, Rullgardin, Listen. Självklart fanns det ingen överlappning av orden i de olika tråden, så söker man på det ena hittar man inte det andra (jag sökte på statusbar). Men nu är det problemet löst eftersom jag här nämner alla 3 orden ovan. "One post to bring them all together & in the darkness bind them." :P

9. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du nu sitter med JPA så tycker jag definitivt att du ska byta upp dig till 2.2.1, JS7. Allt annat är nog att betrakta som självplågeri. :)

En officiell Gingerbread tror jag vi kommer att få vänta ett tag till på med tanke på hur betan som läckt ut verkar vara, och att helt frivilligt avstå alla förbättringar som skett mellan JPA och JS7 känns lite som självplågeri enligt min mening ;)