Problem: Stendöd efter laddning

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av derfpa, 6 okt 2012.

1. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej!
    Igår var min batterinivå på 30%, så jag satte telefonen på laddning. Då jag är hemma hos föräldrarna över helgen ville minimera antalet kablar att släpa med, så jag tog bara med min tabletladdare. (Note 10.1: 5V, 2A)

Till min förskräckelse var telefonen stendöd imorse och den reagerar inte på nånting! :cry: Jag har provat att ha ur batteriet i en halvtimme, men inget händer. Har även provat att väcka liv i den med en annan laddare, men det hjälpte inte heller.

Vad kan ha gått fel?! Är detta ett sådant problem som kanske kan lösas med en usb-JIG?

Last edited: 6 okt 2012
  2. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag letade febrilt efter svar via google och fick en hint om att det kunde vara batteriet. Jag mätte spänningen med en voltmeter som visade 0 volt. Jag slängde batteriet i frysen för att se om det skulle bli bättre, men den visade fortfarande 0 volt. Jag provade mäta resistansen som visade 44kOhm i framriktningen, och 660kOhm i backriktnignen... Efter detta så var batterinivån upp på 2.8 volt!

Jag gissar att det är skyddskretsen i batteriet som gick in när jag laddade batteriet och som jag lyckades återställa med strömmen från ohm-mätningen.