Stendöd Hero (HJÄLP!!)

Diskussion i 'Hero' startad av wahlis, 19 februari 2010.

1. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag försökte nyss uppgradera till MoDacos ROM 3.1. Flashningen gick bra och jag lade in radion också. När jag sedan bootade om kom jag till en ikon med en box och en pil till telefonen.

Just då ramlade batteriet ur (jag fumlade) och när jag sedan stoppar i det på nytt händer ingenting.

När jag stoppar in strömsladden tänds inte lampan. Powerknappen gör ingenting och den verkar helt stendöd.

Någon som har tips på hur jag kan få liv i den igen???

2. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Telefonen reagerar varken om du håller in volym ner eller home samtidigt som du trycker på power knappen? Sitter batteriet och simkortet som det ska?

Om jag förstod dig rätt så var det inte under själva flashningen batteriet for ur utan efter?

3. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ingen reaktion alls vilka knappar eller kombinationer jag än väljer. Ingen lampa när strömkabeln sätts.

Batteriet ramlade ur när jag bootade om, efter själva flashningen.

4. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ajdå, låter inge vidare. Har du nån möjlighet att se så batteriet inte säckat eller att kontakten mellan batteri och telefon fått sig en törn? Har inte kollat hur heron reagerar utan kontakt med batteriet men låter inte helt otroligt att den inte reagerar ens om man sätter i kabeln om den inte har kontakt med batteriet? Du borde inte ha kunnat bricka telefonen i det skedet batteriet for ur (även om jag är lite nyfiken hur man lyckas tappa ur batteriet vid en flashning)

5. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Det låter nästan som om det faktiskt kan vara batteriet som dött, för att döda telefonen så att den inte ens ger laddsignal tror jag inte ens är möjligt genom att flasha den - telefonen behöver ju inget OS eller bootsektor för att laddas. Dock behövs ett batteri för att ladda telefonen efter det är batteriet i sig själv som sluter kretsen (så att säga) vilket som sagt får mig att tro att det faktiskt är batteriet som dött och inte telefonen i sig själv.

Jag kan i värsta fall ha fel såklart, men jag tror inte det.

6. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är ganska säker på att jag har kontakt med batteriet. Det är inte fulladdat men har ändå hyfsat med spänning.

Hur man får ur det - tja, bakstycket var av, kabeln satt lite illa till och jag ville kolla närmare på ikonen. Greppet blev dåligt, telefonen gled ur handen och på något sätt fick jag in fingret där bak när jag försökte fånga den.

7. ipx

ipx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag är ingen expert, men det är väl just den här typen av misstag som kan förstöra telefonen vid en flashning? Om den avbryts av misstag under installationen finns det säkerligen en risk att datan blir korrupt och mjukvaran tar skada.

Ta dock mina ord med en nypa salt, men jag personligen befarar det värsta...

8. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men om du läser dom tidigare inläggen så ser du att det var EFTER flashning vilket snarare tyder på tex batteri eller kontakten till batteriet som spökar men kan självklart vara många andra saker med, har inte sett hur en brickad hero uppför sig när man stoppar i laddaren men nog faen borde den ladda iaf?

Du har ingen kompis som har en hero som du kan tjuvlåna batteri av för en test?

9. Mns

Mns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan nästan säga been there done that, skulle tro att om du inte kommer åt telefonen från adb så är den död. Om du ska skicka in den på reparation glöm inte att ta ut sdkortet innan bara.

Annars kan du försöka låta den ligga med batteriet ute i 24h och sedan göra ett nytt försök, har för mig att jag läst det någonstans.

10. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja.. just vid flashning av radio är väl det enda som kan göra din telefon till en tegelsten om nåt går fel. Och det är när man ser boxen, telefonen o pilen som radion flashas. när man väljer flash zip och ska uppdatera radion är det först när man rebootat som den faktiskt flashas. om inte ens LED lampan tänds när du sätter in sladden är den troligen helt död... :ehm:

Last edited: 20 februari 2010
  11. wahlis

wahlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för hjälpen allihopa. Jag får väl säga att man lär både av sina misstag och av informationen i forumet.