Problem: Stendöd telefon efter misslyckad flash via Heimdall?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av petterekman, 17 jun 2012.

1. petterekman

petterekman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Edit: Äh, jag var lite för orolig nu. Efter en längre stunds batteri-ut (hade väl lite bråttom när jag provade innan...) hoppade den in i Download mode igen, och jag kan nu fortsätta se om jag lyckas få in en ROM i den... Förlåt för att jag slösade er tid och Swedroids serverutrymme!

Efter 2 år av trogen tjänst har jag nu bytt upp mig till en Galaxy S3 och tänkte således sälja min underbara Galaxy S. Inför försäljningen tänkte jag göra en fullständig återställning och köra in en originalrom, så jag skred till verket:

-Bootade till CWM-recovery och körde alla wipes samt formattering av interna SD-kortet.

-Laddade ner ett XXJVU-paket och en 512.pit-fil, och startade upp Heimdall på min Macbook Pro.

-Följde instruktionerna här då jag aldrig använt Heimdall tidigare utan enbart kört Odin via Windows.

-Tryckte på "Start"...

Så här sade Heimdall:

Och nu är telefonen död. Och då menar jag inte som i att den är bootloopad eller så, den är STENDÖD. Händer ingenting om jag trycker powerknappen, händer ingenting när jag försöker gå in i Download mode, händer aldrig någonsin någonting. Detta suger stenhårt, och jag undrar om någon här kan hjälpa mig att få liv i min gamla trotjänare igen, eller är loppet kört?

Edit: Äh, jag var lite för orolig nu. Efter en längre stunds batteri-ut (hade väl lite bråttom när jag provade innan...) hoppade den in i Download mode igen, och jag kan nu fortsätta se om jag lyckas få in en ROM i den... Förlåt för att jag slösade er tid och Swedroids serverutrymme!

Last edited: 17 jun 2012