Hej hej,
Håll i er nu; detta är faktiskt inget skämt.....så skratta inte är ni bussiga. Måste bara kolla om någon annan här känner igen detta fenomen.
Har nu haft Galaxy S3:an i tre månader. Allt frid och fröjd. För ca 10 dar sedan , efter att ha suttit och jobbat typ 2 dar i sträck med min och frugans S3 (om-flash, återställning av rubb och stubb på båda etc) så började jag känna ett obehag i mina händer - stickningar. Tänkte inte mer på det, antog givetvis att det var en vanlig överansträngning pga allt jobb jag suttit och pillat med.
Men.....nu så där 10 dar senare kvarstår problemet och jag märker att så fort jag tar i mobilen, framför allt när skärmen är aktiv, så börar det sticka i huden. Lite över allt faktiskt, kanske främst händer och armar, men det sticker även i andra delar (typ ben, fötter och huvud). Ännu skummare.....det fortsätter att sticka även efter jag lagt ifrån mig luren. Men det avtar då för att tillslut försvinna efter x antal minuter.
Helt absurt....jag vet! Men det är ändå ett faktum. Känns i huden precis som en blandning av vassa nålstick och nån form av statisk elektricitet. Jag gissar att jag på nåt vis reagerar på skärmens kapacitiva förmåga/funktion?!? Men vad vet jag.
Frugans lur (S3 det med) reagerar jag i princip lika dant på, så det verkar inte troligt att det är min lur som spökar. En googling på ämnet gav ett fåtal engelsspråkigaträffar med liknande upplevelser....... men inte mycket alls.
Jag fattar noll....nån som känner till nåt?

Click to expand...