Diskussion: Stillbild OK, Video...not so OK

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Evilomatic, May 3, 2012.

1. Evilomatic

Evilomatic Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill veta vad ni tycker om Videoinspelning med HOX
    Att ta bra foton med HOX:en , ja det kan man absolut göra, hade dock väntat mig bättre resultat i mörka innomhus scener, nästan så min X10i gjorde bättre ifrån sig där.

Men nu till Videoinspelnings delen på denna mobil, jag radar upp saker jag stör mig på.

1:När man börjar filma blir det alltid lite småryck o hopp o början av filmen (casheproblem?) bör fixas asap

2:När man filmar en längre stund har jag märkt att med jämna mellanrum klipper det i ljudet, (väldigt små korta hack, men tillräckligt för att störa, återigen är detta pga. för dåligt med resurser?) har ni andra märkt detta?

3:När man filmar mot olika bakgrunder byter den vitbalans, antar att det är för att jag kör auto, så det kan man åtgärda med att välja den vitbalans man vill ha, men en "whitebalance hold" funktion hade vart trevlig, eller vad tycker ni?

4:Focus,focus,focus.... vafaan! focus e' ju helt förstörd i videoläge, varför finns det ingen "focus hold" funktion?? eller en manuell focus slider eller liknande, kan någon rekomendera någon app som har detta?

5:När man panorerar eller överhuvud taget rör kameran så rycker det i bilden, är det meningen att man bara ska kunna filma på stativ?

Jag vill bara tillägga att jag vet att det inte är en SemiPro filmkamera utan en mobil vi snackar, men jag tycker HTC har stuckit ut hakan lite väl långt mot vad den faktiskt presterar, både i foto o videoläge.

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag var på konsert här om veckan, den klarade av både mörka och ljusa delar galant. Mycket bättre än min kompis S2a

1. Har inte märkt av det på min alls. Filmat både i 720p och 1080p

2. Har inte lagt märke till detta fenomen, har filmat som längst ca 5 minuter i streck.

4. Om du trycker där du vill ha fokus under videoinspelningen, så får du fokus där. Det är alltså pekfokus i videoläget.

5. Vilken upplösning kör du på, upplever du problemet bara när du filmar eller alltid i kameran?

Jämfört med andra mobiler tex Galaxy Nexus och SGS2 tycker jag att denna presterar väldigt mycket bättre, på väldigt många sätt - inte bara i kameran.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. spengo

spengo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det jag möjligen kan sakna när det gäller videodelen är en ordentlig antiskakfunktion. Man får vara rätt stilla på handen om man så säger.

4. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan hålla med om att det blir väldigt jobbigt att se på filmen om man rör kameran det minsta när man filmar. Tror det är pga dålig fps. Men tycker ändå att det är OK för att vara på en telefon. Håller också med om att HTC stuckit ut hakan lite väl mycket när det gäller video kvaliteter. Jag personligen har inte tänkt använda HOX:en till att filma men jag förstår din frustration.

5. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter 1.28 klarar telefonen övergången mellan ljus och mörkt väldigt bra. Det laggar dvs inte alls.

6. lamer71

lamer71 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra bild i fotoläget, men taskig fps i videoläge gör den för mig obrukbar för film.