Stock wallpapers?

Diskussion i 'Samsung' startad av Swesnow, 27 sept 2011.

1. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hej!

Jag undrar ifall någon här kan ha kommit över filerna för Galaxyns stock wallpapers, alla de alltså för utom de som är standard i Honeycomb. Jag skulle gärna vilja ha dem på min Transformer då jag gillar dess utseende :)

2. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

3. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag sökte en gång på google och fann vad du sökte, testa det kan inte vara så svårt att komma på nått sökord.

4. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Här hittar du några stycken:
    Galaxy Tab Touchwiz Walls - xda-developers

Om du hittade dem så snabbt så hade du väl kunnat posta en länk?

Swesnow gillar detta.
  5. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Nej, då det är uppenbart att TS inte försökt att söka på google och istället bumpar sin tråd så tänker jag inte skicka nån länk. Det hade varit en sak som TS hade skrivit hitta orginal bakgrunder till galaxy taben. Men när han uppenbarligen vet att det heter "stock wallpapers" och det var ungefär samma jag sökte på bara att jag la till Galaxy tab framför så är det uppenbar lathet. Folk är för lata nu för tiden istället för att försöka söka på google så skapar dom en tråd för det är enklare...

Andreas527 gillar detta.
  6. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Åh googla har jag gjort, flera gånger utan resultat. samsung galaxy tab 10.1 wallpaper - Sök på Google är ett bra exempel. Dock så har jag fått tag på 2 sedan bumpen men det är inte alla. Om du refererar till Galaxy Tab stock wallpaper - xda-developers kan jag nämna att detta är de för den gamla. Ja listan är lång med ofullständiga googleresultat men att kalla det lathet att fråga de som innhavar filen i fråga känns ganska fel.

Last edited: 30 sept 2011
  7. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag måste vara nån super googlare för jag finner även alla wallpapers på det sökresultatet du länkar till ovan även om det tog lite längre tid (kanske 5min). Min undran är dock varför du inte skriver stock wallpaper i din sökning, med tanke på att du är väl medveten om att det är det du vill ha tag på...

Nej, det är inte den länken jag refererar till jag refererar till länken där alla stock wallpapers finns...

Men med tanke på att du bara lyckas få tag på 2 bilder trots att du fick en bra länk av D-droid så undrar jag väldigt mycket hur pass noga du letar? Jag känner mig snäll idag så jag ska ge dig en hint testa läsa hela tråden som D-droid länkade till. Den är enbart 2 sidor lång kan kanske vara lite tung att gå igenom men jag tror att det kan vara värt det jobbet...

8. Swesnow

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har läst D-Droids tips men den dagen då jag gick för att kolla hur det hade gått på tråden så hade både dit och D-Droids svar poppat in och dit verkade mer "urgent" att svara på av uppenbara anledningar. Sedan dess som du kanske såg när du postade inlägget jag replyar till så hade jag "tackat" D-droid eftersom jag hade klickat på hans länk.

Du blev uppenbarligen väldigt upprörd över att jag gjorde denna tråd men jag hoppas att detta kan förklara åtminstånde lite.

9. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Hahah, jag blev inte upprörd att du skapade tråden. Jag sa bara att du kunde söka på google och att det inte var så svårt att finna. Sen svarade jag D-droid varför jag inte skickade dig en länk. Nu har du fått tag på alla bilder så denna tråden är avklarad, och kommer ej skriva i den mer.

10. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Blir väl lynchad för att jag skriver detta men ändå, vilken upplösning ska det vara på bilderna om man vill använda den som wallpaper? Har googlat men hittar inte rätt. Det är minst sagt konstig beskärning av bilderna när man ska lägga en bild som bakgrund.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

11. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Har för mig att 1920x1280 ska fungera bra.

12. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Cyrax gillar detta.
  13. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Dock spelar det ingen roll vilken upplösning använder, jag har testat alla rekomenderade men jag kan inte använda HELA bilden ändå. Väldigt irriterande.

Sent from my Galaxy Tab 10.1

Last edited: 27 okt 2011
  14. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Använd wallpaper slideshow så kommer du få hela bilden i landscape. Lägg bilden du vill använda i en mapp och ange denna mapp som källa i wallpaper slideshow. Med denna lösning använd bilder med 1280*800.

https://market.android.com/details?id=com.birbeck.wallpaperslideshow&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5iaXJiZWNrLndhbGxwYXBlcnNsaWRlc2hvdyJd

Wallpaper sizing issues...
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1246217

Wallpaper pack
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1148182

Last edited: 27 okt 2011
    Cyrax gillar detta.