Stockholm Android User Group?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av johannilsson, 24 jun 2009.

1. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Finns det någon Stockholm Android User Group idag eller skulle det finnas intresse att dra igång en?

Tycker att det hade varit roligt att få möjlighet att få träffa andra utvecklare, hålla lite korta dragningar för varandra eller bara sitta och hacka ihop.

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag tror att området nog är lite för smalt för att kunna fungera. För Java finns t.ex en svensk user group, men det dyker inte upp mer än något mail i månaden där. Det finns även ett svenskt forum för Javautveckling på http://www.javaforum.se/jforum/forums/list.page, men det är i stort sett värdelöst iom den låga aktiviteten.

Jag är subscribad på Android Developers Google Group samt Android Beginners Google Group. Båda dessa är väldigt aktiva. Om man har rena Javafrågor så är Suns internationella forum väldigt bra (måste dock säga att jag är partisk iom att jag är aktiv där)

.. men om du skapar en Stockholm Android User Group så joinar jag.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det kan bli lite tunt som sagt, men jag tror att det om ett halvår eller så kan se betydligt bättre ut. Android är ännu alldeles för färskt i Sverige.

Om ni startar gruppen nu så skall ni se att den om ett halvår är både väletablerad och hyggligt välbefolkad.

4. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Bor själv i Stockholm, synd bara att man inte var lite bättre :P

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Meningen är väl att du skall bli bra. Alla är någon gång nybörjare :)

6. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tanken är väll att det inte ska vara en maillista utan mer att man har återkommande träffar där man träffar likasinnade. Problemet blir väll att skaffa lokal för träffarna men jag tror säkert att det går att inhysa på mitt jobb vid några tillfällen om det skulle finnas intresse.

Man behöver inte vara speciellt duktig hur man nu mäter det? hållt på länge eller så, det viktiga tycker jag är att man har ett intresse. Är själv med i stockholm django user group som har träffar lite då och då inte speciellt många som kommer men diskussionerna blir oftast intressanta ändå.

7. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Shoot

8. Droiden

Droiden Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Forumet är dött, däremot kommer det mycket folk på deras träffar i både Stockholm, Malmö och Huvudstaden. Har även varit några dragningar om Android på javaforum.

/Droiden

9. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Japp, jag brukar gå på dem (i Stockholm) och de har bra möten, men forumet borde läggas ned.

10. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    En idé vore kanske att ge er ett eget forum här på forumet, så att säga, om ni vill ha ett forum att utgå ifrån. Egna moderatorer och om ni så vill och kanske t.o.m. lösenordsskydd om ni vill hålla forumet fritt från korkade inlägg.

Just nu tror jag inte korkade inlägg skulle vara ett problem, men om forumet fortsätter växa som det gör så kommer det börja drälla in folk av den typen som man ser i kommentarerna på Android Market.

"wutwut! lulz add me ladies im gr8bozz112 at aim"

11. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Har ni möjlighet att blockera eller radera inlägg? Det räcker i så fall för att hålla spam borta.

12. johannilsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kul att det verkar finnas ett visst intresse. Det drar väll iofs ihop sig till semestrar snart. Men vi kan väll helt enkelt annonsera ut i den här tråden när en framtida träff skulle kunna äga rum. Tror inte att det skulle behövas ett separat forum här men vem vet?

Någon som vet om en lokal eller om det går bra att vara på deras arbetsplats så hade det varit fint att få höra med.

13. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Första inlägget, men jag skulle nog vara intresserad av det här också.