Stöldspårning upplåsning

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av beginner, 20 jan 2011.

1. beginner

beginner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hej och tack för ett bra forum.

Jag köpte en beg Samsung Galaxy och när jag skulle till och fabriksåterställa telefonen så ska jag slå in stöldspårningskod. Tyvärr har jag inte denna kod och jag får inte tag på säljaren heller.

Har ni några tips på hur man kan få detta avhjälpt förutom att skicka den på service?

Let the flaming begin angående att jag inte kollade upp detta innan jag köpte den :ehm:

2. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Är absolut ingen expert men ett sätt lär ju vara att flasha in ny programvara via Odin, då blir ju telefonen helt blåst och även detta borde försvinna. Men å andra sidan blir den ju helt blåst då så du får ta backup på appar etc innan, och så kräver det 3knappskombon så den inte blir brickad. Hur man gör det kan du läsa om i forumet, finns massor med trådar och guider för det.

Men kan någon annan bekräfta att det verkligen försvinner så vore ju det bra, jag gör bara en kvalificerad gissning

3. beginner

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tack för tipset, all hjälp mottas tacksamt! Det är ju till och med så illa att jag inte kommer in på market för jag har inte lösenordet till gmail kontot som är inlagt i telefonen, jag hittade något tips om att man kunde gå och rensa google apps cache i programhantering men jag hittar inte google apps.

4. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418

MINA ENHETER

Flasha om via Kies ? Finns guider på forumet.

5. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Efter en omflash bör du kunna skapa ett nytt google konto samtidigt som stöldspårningen försvinner. Men det är kanske bäst om du kontaktar säljaren istället för att försöka dig på något du aldrig gjort förut och som potentiellt kan bricka din telefon.

6. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Fick du ordning på det eller fick du tag på säljarn?

7. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Du kan nollställa den med en kombinations siffer kod.
    Den tar bort lösenordet.
    Jag råkade göra det på min mobil när jag utforskade den första månaden. Jag fick tag i koden från Samsung via angående gammal modell.

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.2 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

8. beginner

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det låter intressant, jag har ju inte fått tag på säljaren ännu. Du har ingen aning om vilken kod det ska vara? Jag har pratat med Samsung men dom hänvisade till serviceställen och där går det på ca 550 kr med frakt för att få det fixat.

9. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eller så "köpte" trådskaparen helt enkelt telefonen och därför att han inte får tag på "säljaren"

10. beginner

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

En tanke jag har är att köra *2767*3855# för "factory format", jag ska googla lite för att se vad som kan gå fel o_O Om någon har kört det med misslyckat resultat kan ni väl skriva i tråden eller ni kan också skriva om ni kört det med lyckat resultat :)

11. beginner

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kanske trådskaparen fick med originalkvitto från Expertbutiken där telefonen är "köpt". Har du inget att tillföra behöver du inte skriva i tråden. Det är lagom kul att ha en telefon som inte fungerar fullt ut. Att dessutom bli anklagad för stöld..... :mad:

12. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är du polis, spion eller tappat bort din mobil?
    Är du hans pappa?

Hjälp till med problemet, vi är här för att lära oss oavsett om man kan utnyttja lärdomen till något dåligt.
    "Education purpose only".

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.2 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

13. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

En omflashning så kommer stöldspårning att försvinna, det kanske även försvinner efter en reset i recovery menyn om du har den (vol upp + home + power on) men jag är inte säker.

14. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Skulle du resonera likadant ifall du fick din telefon snodd och tjuven satt på ett forum och fick alla möjliga tips?

Nu tror jag ju absolut inte att detta gäller killen som skapade tråden, men det är ju alldeles för vanligt att folk frågar hur man låser upp stöldspärrade telefoner som dom "köpt begagnade" av nån som dom inte vill ta kontakt med för att reda ut problemet.

Jag förstår hur du tänker, men jag håller inte med om att det är till nytta. Det enda som händer är att dom som verkligen snott en telefon får hjälp bara genom att Googla och hitta såna här trådar. Tänk på att dom flesta tjuvar är puckade idioter som inte skulle klara av att lösa problemet om dom inte fick hjälp.

15. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Grinig du var då. Jag kanske inte var allvarlig? Bryr mig ärligt talat inte om den är ärlig eller inte sålänge jag har kvar min... sen till ämnet, testa återställning och wipe genom recovery menyn. Kanske nån redan skrivit, inte orkat läsa allt

16. AndreasAndersson

AndreasAndersson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Förstår inte varför ni hjälper denna själ, det finns en anledning till att stöldspårning finns i nyare mobil telefoner. Jag har flashat om min telefon ett par gånger och det är inte säkert att stöld spårningen försvinner och glad är jag för det. En factory reset visa siffer kombination kommer inte ta bort detta. Låt killen betala om han vill ha bort det anser jag.

17. beginner

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag fick äntligen tag på säljaren och han kunde koden så jag behöver ingen hjälp, trägen vinner. Ingen flashning eller något annat trix behövdes! :) :)

Vad tråkigt detta blev att flertalet utgick från att jag stulit mobilen :cry:

Det kanske är så nya frågor ska behandlas, bifogar man inte inscannat butikskvitto så ska man inte få något svar?

Det finns väl mobiler utan stöldspårning och dessa kan väl stjälas???

Så alla nya frågor gällande mobiler bör inte besvaras utan uppvisande av giltigt butikskvitto. Jag ångrar mig bittert att jag i en annan tråd tipsade om usb dongle jig till en medlem som "brickat" sin mobil som inte 3 knappars kombon fungerade på, den kan ju ha varit stulen! Jag kommer nog att ha svårt att sova inatt.

Ett stort tack till alla Er som i alla fall kom med konstruktiva tips!

18. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

De flesta utgick nog från att du talade sanning. En tjuv kommer knappast hänga på swedroid och be om råd. Dessutom fyller stöldspårningen inget syfte direkt. Dess lokaliseringsfunktion fungerar inte i Sverige och den är hyfsat lätt att få bort. Ska man spärra en stulen mobil gör man det genom att ringa operatören och be dem spärra imei numret. Gör den oförmögen att använda svenska nät dvs den blir en 5000 krs mediaspelare.