Stör ej avaktiveras automatiskt varje dag

Diskussion i 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' startad av Joestrummer, 9 jun 2024.

1. Joestrummer

Joestrummer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan!

Köpte min Pixel 8 för lite mer än en vecka sedan och ör överlag väldigt nöjd med den.

Men en sak som jag inte får riktigt grepp om är varför "Stör ej" läget av aktiveras automatiskt varje dag. Gör det så för er andra med? Jag vill gärna ha det aktiverat 24/7 och när jag har kollat bland inställningarna så är ingenting valt att det ska slås av efter en viss tid.

Tacksam för hjälp!

2. frassedylan

frassedylan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 093

MINA ENHETER

Har du kanske ställt in läggdags?

fryguy och Kethrildur gillar detta.
  3. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 035

MINA ENHETER

Det finns ju flera funktioner som kan styra DND (Do Not Disturb / Stör ej). Läggdags som nämnts ovan är väl en av dem. Olika inbyggda appar (Digital Wellbeing, Android Auto, Personal Safety, Google Play Services osv) eller tredjepartsappar kan också styra DND. Det finns en lista över såna appar med tillåtelse att styra DND under rubriken "Do Not Disturb access", oklart vad den menyn heter på en svensk telefon.
    Det finns även en funktion för att schemalägga DND, som jag gissar att du kanske sett?
    Detta skulle ju också ha kunnat synkas till din nya telefon från din gamla, om du återställde en backup.

Så bästa idén är nog att leta runt. Eller har du redan kollat runt i inställningar noggrant, och uteslutet såna grejer?
    DND kan rent av visa vilken funktion som har styrt den, jag tror att det under vissa förhållanden kan stå typ "DND kept active by xxx" i nån meny. I ditt fall, när DND slås av, kanske det inte står något av intresse dock.

Kethrildur gillar detta.
  4. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 795
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har så DND stängs av så fort jag tar bort den från min Pixel Stand 2, och aktivera den när jag sätter den mitt stands.

På det sättet vet jag att DND är på kvällen när man sover, och stänger av när jag tar den ur laddning på morgonen, så endast viktiga personer som jag har valt och vissa andra inställningar kan gå förbi min DND.

5. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    465
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Om man nu verkligen vill ha en viss inställning, eller grupp av inställningar, 24/7/365 i ett visst läge, skulle man kunna tänka sig att det är standardinställningarna som man bör ändra, inte att använda DND, stör ej. Finessen är förstås att med "stör ej" är det lättare att plocka ut vilka appar och vilka kontakter, om några, som får "störa". Att gå den andra vägen, att tala om för alla appar och kontakter att de inte får störa blir förstås jobbigare. Men om det nu ska vara 24/7, så är det en standardinställning vi talar om och inte ett undantag.

6. Joestrummer

Joestrummer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för alla svar!

Jag lyckades lokalisera problemet och det var att när jag slog på läggdags-läget på min Pixel Watch så stängdes automatiskt "Stör Ej" på min telefon.

Jo såklart, men känner samtidigt att det är enklare att bara slå av "Stör-ej" vid de tillfällena då man väntar på ett samtal