"Stör ej" släpper inte igenom ljud från vissa appar

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av marp68, 11 nov 2024.

1. marp68

marp68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    När jag lyssnar på en ljudbok vill jag ibland inte bli störd, men när jag aktiverar Stör ej försvinner ljudet. Det konstiga är att när jag gör likadant med den inbyggda Musikspelaren och lyssnar på lokalt sparad musik, pausas ljudet först men kommer tillbaka efter en sekund.

Jag tänker att skillnaden beror på att Stör ej stänger av ljudet helt då det kommer utifrån, då ljudboksappen är uppkopplad mot nätet. När jag lyssnar på Spotify och aktiverar Stör ej händer nämligen samma sak. Jag trodde att det skulle lösa sig genom att jag laddade ner boken lokalt, men Stör ej släpper inte igenom ljudet i alla fall.

Sätter jag telefonen i Flyläge fungerar det att lyssna på ljudeboken och inga telefonsamtal, meddelanden etc släpps naturligtvis igenom. Problemet är att jag gillar funktionen Stör ej bättre då den har timer, vilket Flygläge inte har. När jag använder flygläge under dagen brukar jag glömma att stänga av det igen.

Så, finns det något sätt att lyssna på nedladdad ljudbok med Stör ej aktiverad, alltså släppa igenom valt ljud fastän appen jag använder är uppkopplad mot nätet, eller använda en timer för flygläge?

2. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Nu har jag inte en Samsung utan en Pixel telefon, men där går det att för varje app avgöra ifall den skall omfattas av Stör ej eller inte. Kolla om du har samma möjlighet och om det hjälper?

För övrigt låter det väldigt konstigt att Stör ej skulle påverka på detta sätt. Jag kör Stör ej aktiverat i princip 24/7 och använder Spotify, AntennaPod (förut Pocket Cast), Sveriges radios app och många fler för olika media och har aldrig märkt det du beskriver. Och de är inte undantagna från Stör ej. Det hela låter väldigt konstigt.

marp68 gillar detta.
  3. marp68

marp68 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Fick det att fungera. Nu funkar det att med Stör ej spela nätverksuppkopplade appar.

Däremot har jag märkt ett annat problem. När jag kör Stör ej med bluetooth-hörlurar, så hörs ringsignalen när någon ringer på telefonen eller whatsapp. Först trodde jag att det var för att jag hade lagt in personen som favorit och dennes samtal skulle gå igenom Stör ej. Men fastän jag tog bort personen som favorit hörs ringssignalen trots att jag har Stör ej aktiverad och trots att jag även stänger av ljud och vibration. Ska skapa en egen tråd för detta.