Stoppad uppdatering, ingen uppdatering

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Lajoj, 3 aug 2010.

1. Lajoj

Lajoj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Startade uppdatering till Froyo igår. Fick dock avbryta den efter 3 timmar då den inte var klar. Tänkte göra om det idag när jag har mer wifi-tid, MEN nu säger telefonen att det inte finns någon uppdatering!!! Telefonen är INTE uppdaterad, är 2.1.
    Hur ska jag få telefonen att hitta uppdateringen igen?
    //Lars

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Den kanske skrev i massa filer så det blev "halvt" uppdaterat.

Testa att köra en återställning och sen försöka igen?

3. Lajoj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Återställning hjälpte inte.
    Vid uppdateringen är det ju bara en zip-fil som hämtas först innan uppgraderingen startar. Jag avbröt nerladdningen av filen innan den var helt nerladdad.

Fler förslag?
    Kan den halva filen ligga nånstans och störa?
    //Lars

4. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Den borde vara borta i och med återställningen tycker man.

Dra ett supportärende till HTC medans du filurar vidare på det :) De borde ju kunna lägga ut hela 2.2 romen som en fil på hemsidan också som de gjort på andra lurar tidigare.

5. Mathias76

Mathias76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte heller uppdatera idag!

Körde uppdateringen igår natt runt 2-3 tiden men pga av att ja inte hade 25MB utan bara 19MB ledigt på telefonen kunde ja inte slutföra installationen.

Och eftersom man kunde bara ta bort 1 prog innan den skulle prova installera igen (vilket va lite jobbigt för man tycker att på nått sätt borde iaf den fråga vill man ta bort mer lr vill man köra uppdateringen) så tryckte jag på tillbaka och tog bort mer program för att va säker på att jag hade 25MB ledigt, kontentan av detta va att ja va tvungen att ladda ner 90MB igen vilket tar en stund me 3G eftersom ja inte har nån WiFi tillgänglig.
    Det resulterade i att ja gick och sov istället för att ta nya dag idag med 2.2.

Precis som alla andra så kan ja inte längre uppdatera för de finns inte någon uppdatering.

Provade även att köra tjejens Desire som ja inte provade att uppdatera igår bara för att se om de va nå knas med min egen men samma resultat det finns ingen uppdatering, verkar helt enkelt som om att dom tagit bort den av nån anledning.

6. Lajoj

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick svar från HTC:
    Uppdateringen skickas ut kontinuerligt till telefonerna och för att inte överbelasta våra servrar så sätts alla telefoner i en kö. I och med detta kan det dröja innan en del får uppdateringen. Om du har avbrutit uppdateringen så kommer du ställas längst bak i kön.

Taskigt läge, då är det bara att vänta då...

Håller med om att HTC borde lägga ut filen på webben så att man kan hämta själv.

//Lars

7. Mathias76

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

surt

Aja inge annat att göra än vänta då.
    :cry:

8. Alaeus

Alaeus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag avbröt också installationen men har själva filen kvar på telefonen. Finns det något sätt att öppna den och köra installationen direkt utan att behöva "söka efter uppdatering" igen? Gör jag det får jag liksom många andra informationen att det inte finns någon uppdatering tillgänglig.

9. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hmm, skulle det inte kunna fungera med hjälp av appen "Astro file manager" :)?

10. Alaeus

Alaeus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag kör ES File Explorer vanligen och den klarar inte av att exekvera filen. Den levererades i zip-format och innehåller två filer kallade checkspace och fotaBoot samt en extra zip kallad firmware.zip. De två filerna utan ändelse lyckas inte filhanteraren köra och zippen vill den inte öppna.

Ska se vad Astro kan göra...

11. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lycka till :) annars får du bara vänta tills dom har lagt upp uppdateringen på webben... :ehm:

12. Mathias76

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick hem och installerade 2.2 för ca 10min sedan, så hoppas de funkar för andra nu !