Stoppknapp

Discussion in 'Galaxy Mini' started by Jennyblom, Sep 21, 2011.

1. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla. Är ny här och hoppas kan få svar på en fråga :)
    jag har nyligen köpt en Samsung Galaxy mini och är väldigt nöjd med den, det enda problemet är att jag inte hittar någon stopp knapp när man ska stänga ner musiken.

Jag måste öppna i "aktiva program" för att stoppa den men det måste väl ändå finnas ett enklare sätt ? Att gå via paus och sen homeknapp hjälper inte för spelaren är ändå igång. Tack !

Jag undrar också om ni nöjer er med tillhörande spelare eller ni rekommenderar någon annan ?

Mvh Jenny.

Last edited: Sep 21, 2011
  2. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jag hade samma problem innan jag kom på lösningen. Man trycker på paus för att sedan trycka på bakåt-kanppen, dvs den högra knappen tills du kommer till home-screen. Vad gäller spelaren så använder jaginte den, men nån annan kanske gör det och vill tipsa om en bra spelare?

3. Jennyblom

MINA ENHETER

Hej ,
    Då finns det alltså ingen stopp knapp ? När jag kommer till home-screen så är spelaren fortfarande igång, jag måste gå in i "aktiva program" och stänga av den. Dom media spelare man kan hämta på android market, finns det stopp knappar på dom eller det hänger helt på telefonen ?

Vilken spelare använder du om jag får fråga ;)?

4. Rockmuppen

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Nej det finns ingen stoppknapp utan du trycker på paus, och sedan trycker du på den högra "bakåtknappen" på själva telefonen, den med en bakåtpil på. Då kommer man tillbaka till startskärmen och spelaren är avstängd. Bra är att man fortsätter från där man var sist iaf. Jag använder inte min spelare men det är den inbyggda originalet.

5. Jennyblom

MINA ENHETER

Jag förstår men spelaren är fortfarande igång när man gör så, den blir inte avstängd förrän jag stoppar den i aktiva program. :ehm:

6. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Varför ska du stoppa den? Android löser det själv när den behöver det.

7. Jennyblom

MINA ENHETER

För att jag inte vill att den ska vara igång hela tiden :P

8. Larss00n80

MINA ENHETER

Varför vill du inte det? Tror du att det drar batteri eller är det psykiskt påfrestande att ha en process i gång i bakgrunden?

9. Jennyblom

MINA ENHETER

Förlåt för min okunnighet men det är för att jag tror den drar batteri, samtidigt är det frustrerande eftersom jag vet den är igång i aktiva program och det retar mig :o,

10. Larss00n80

MINA ENHETER

Kan säga så här att det drar mer batteri att starta upp den ifrån noll varje gång än att ha den som en bakgrundsprocess.

Hade alltså rätt på båda då ;)

11. Jennyblom

MINA ENHETER

Okej, :P

12. Rockmuppen

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Driver du med mig nu? Du kan inte på allvar mena att du påstår att det drar mer ström att starta mediaspelaren från scratch än att ha den igång som bakgrundsprocess. Nu förstår jag var inbilska rykten kommer ifrån. Påståendet är helt felaktigt i och med att det inte är speciellt krävande att starta upp mediaspelaren. Däremot får jag bittert inse att Jennyblom hade rätt i att mediaspelaren ligger kvar som prcosess i bakgrunden trots att man backar ur programmet, och även ifall detta inte drar mer ström så är det irriterande att mediaspelaren, likt webbläsaren Opera inte har en avstängningsfunktion. Allt kring den här mobilen verkar bara bli sjukare och sjukare. Nästa mobil blir inte en Samsung iaf, så mycket vet jag.

13. Svensk

Svensk Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Men är inte problemet Android-specifikt och inte hårdvara-specifikt?

14. Larss00n80

MINA ENHETER

15. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Klart det drar mer ström, data ska läsas från minneskortet, en process ska startas med allt det innebär osv osv. Nu är det förmodligen försumbart för batteritiden, men däremot så tar det ju längre tid vilket påverkar en mer direkt som användare.

16. Rockmuppen

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jo men det är väl kanske lite både ock. Programvarumässigt, och sedan alla problem med att få det där förbenade företaget Samsung att yttra sig kring problemen med uppgraderingarna. Ett företag som spottar sina kunder i ansiktet med sin tystnad förtjänar inte sina kunder. Jag ska köpa ny mobil och det blir inte nån utomeuropeisk denna gången. Det är sjukt många kunder som aldrig får något vettigt svar gällande gingerbread tex, annat än standardsvar från det där sjuka callcentret i södra sverige. Ett seriöst företag hade bemödat sig med att säga som det är, vad som felas och när deras kunder kan förvänta sig en uppgradering som folk KAN ta ner. Istället väljer de att hela tiden ge samma svar, inga svar eller så hänvisa till butiken eller meddela att uppgraderingen skjuts på framtiden. Jag tror på fullaste allvar att Samsung skiter fullständigt i de kunder som köper billigare telefoner för de vet att de kommer att köpa ny telefon ändå sen. En tusenlapp är iaf bättre än ingenting, men de har iaf förlorat mig som kund för alltid. Ska jag ha en ny Samsung ska det BETALA mig för det. (SÅ arg är jag på detta bluff-företag)

17. Rockmuppen

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Med all respekt kan du väl ändå inte mena att man skulle märka om det tar en microsekund hit eller dit? Programmet ligger i själva operativsystemet och påverkar knappast batteritiden, men dock är det i vart fall störande att det inte finns en funktion för att stänga av på vanligt sätt.

18. Larss00n80

MINA ENHETER

Eller så är det för att du har köpt en kass lur?:neutral:

19. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Berror ju lite på vad för slags initiering appen behöver göra. Om appen texen behöver packa upp någon resurs som den sen cachar i minnet så är ju väldigt segt jämfört med att bara direkt återanvända den cachade resursen.

Det vanliga i Android är att processer ligger kvar i minnet ifall samma app används igen innan det minnet behövts av någon annan app. Vill du manuellt starta och stoppa processer så finns det säkert andra system som passar dig bättre.

20. Svensk

Svensk Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Windows 7 göra likadant, tittar man hur lite minne man har fritt så blir man chockad om man tänker i gamla banor.
    Minnet frigörs givetvis efterhand det behövs, det ligger i något som heter standby.
    Folk lever kvar i windows XP-världen och förstår inte hur minnesanvändningen i dagens operativsystem som linux eller sjuan fungerar.

http://img13.imageshack.us/img13/9031/windowsv.png