Stor kalenderwidget?

Diskussion i 'Applikationer' startad av rome73, 8 feb 2011.

1. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu när surfplattorna börjar bli populära är jag förvånad över att det inte finns några kalenderwidgetar som är större än 4*4. (Eller har jag missat dem?)

Har en Archos 101 och när man lägger upp en 4*4 widget så tar det upp ungefär 1/4 av skärmen. (Ungefär halva bredden och halva höjden.) Jag vill ha en widget som visar kalendern på så där kanske 80-90% av skärmen (typ 6*6 eller kanske 7*7).

Känner något till en liknande kalenderwidget? Eller är jag utlämnad till att göra en egen? Eller sitter jag bara och drömmer för att det finns någon widgetstorlekbegränsning i Android?

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag vet att Jorte har kalender widget på 5*5, det är ju lite bättre än 4*4 i alla falll.

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Du kan också använda en annan launcher, till exempel LauncherPro Plus eller ADW.Launcher EX, för då kan du själv dra ut widgeten till önskad storlek så att den täcker hela skärmen :)

rome73 gillar detta.
  4. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det ska jag absolut testa! Tack!

5. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Rekommenderar Launcher pro plus.

Riktigt fint att kunna anpassa storleken på alla widgets. Kommer extra väl till hands då man har en Tab med större skärm och högre upplösning och kan då vars svårt att få det att se bra ut. Svårt att tex centrera/få rätt storlek på widgets.

En annans bra grej är att man kan välja hur många Rows/columns hemskärmen ska ha. Och kan på så sätt få till det riktigt bra.

Edit:
    Hade tänkt ladda upp ett exempel, men verkar inte fungera med Tapatalk just nu.

Sent from my GT-P1000