Stora batteriproblem.

Diskussion i 'Blade' startad av mape82, 8 jan 2011.

1. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Laddade min blade hela natten, och plockade ur den ut laddaren kl 7 imorse. nu, när jag knappt använt den är den nere på 28!!! % 6h senare. har bara haft 3g igång.

har lagt in rom, jellyfish, nr 2 eller 3, och hade inte 100% när jag la in. testade då batteritricket efter det, men ingen skillnad. Så här kan det inte alls ska vara?

2. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Kör RLS5 av JJ nu, men jag hade problemen redan med RLS3b. Tyvärr tror jag problemen började i mitt fall när jag körde batteritricket, för innan dess var min batteritid helt ok (men mycket vill ha mer...).

3. Frigge

Frigge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tycker att jag fått bra mycke mer batteri tid med de senare rellarna av jellyfish. Kan använda den hur mycket som helst o laddar var annan dag

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

4. mape82

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

står att telefonens viloläge har förbrukat 45 % och "telefoenen är inaktiv" 42%, ska det verkligen vara så? vad har ni andra?

5. exec

exec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har samma problem som dig, fast kanske inte lika extremt. När jag hade Jellyfish drog den cirka 23% batteri under en 7h sömn, medan med modacos custom froyo har min telefon nu dratt 23% efter ett dygn, då har jag ringt flertalet korta samtal, spelat och surfat lite.

6. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det hjälper ju förstås inte mot sådana här enorma "batteriläckor", men jag såg att GPS var påslaget som standard i JJ. Den kan ju vara värt att slå av.

7. Frigge

Frigge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min har gått ifrån 100% inleds till 69% nu och då Har jag ringt en del och surfat bra mycket via wifi

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

8. mape82

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

jag har stängt av allt som gåt att stänga av. wifi, 3g, gps osv

9. x10miniguru

x10miniguru Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har haft min levande i 2 dygn nu . kör bara med dataanslutning när jag behöver samt stänger av wifi o gps när jag inte använder dom..spelat massa arga fåglar,smsat,tagit foton,ringt ca 50 samtal,tittat på youtube ca 1 timma.

nu sitter jag med 365 kvar på batteriet...har haft den som larmklocka 2 morgonar också.och påslagen fast i flygplansläge över natten..

kan knappast säga att jag har ont om batteritid..körde batteritricket med en gång jag fick den..laddade fullt ca 10 timmar första gången sedan batteritricket..