Stora gnäll-tråden

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av JkJ076, 26 maj 2011.

1. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Tänkte sätta upp denna tråd för alla gnäll-spikar som vill gnälla, skrika, gråta på hur dålig SE Arc, SonyEricsson är på att suppertera lyssna på kunder och fixa buggar.

Ge F*N i de andra trådarna med gnällerier...... :mad:

Gnäll här i stället..................

2. ajzman

ajzman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vaddå ge fan i de andra trådarna? Om man har problem med sin telefon måste man väl kunna diskutera detta utan att starta en separat gnälltråd??

Jag är hyffsat nöjd med min arc men faktum är att videkamera-lagget och de spontana omstarterna har blivit värre och värre för mitt ex och eftersom framförallt videofunktionaliteten är viktig för mig, så undrar ju man självklart när SE kommer fixa detta, och följaktligen diskuterar denna fråga i tex 2.3.3 tråden...?

Så lägg ner din gnälltråd, man måste väl ändå få diskutera både positiva och negativa saker ang denna telefon?? (Givetvis på ett bra och moget sätt dock...)

Sent from my LT15i using Tapatalk

3. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Man kan gnälla i andra trådar men folk har så SATANS SVÅRT att hålla sig till topic. Kolla bara i 2.3.3 tråden som handlade om att den versionen var på väg och nu gnäller folk om tasig support m.m m.m

pj87, bfly och JkJ076 gillar detta.
  4. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Bump

5. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Dom som är missnöjda är dom som skriker högst. Vi andra som är nöjda och inte upplever telefonen som dålig eller laggig hörs och syns inte lika mkt pga av att vi inte har något att gnälla över.

Och det är synd att det är så för läser man trådarna här så får man lätt den synen att arcen är en skit telefon om man inte läser mellan raderna.

Sent from my SE Xperia Arc using tapatalk

6. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Kan gnälla lite. Dock så är jag för det mesta nöjd med arcen. Hur som helst.

Random reboot irriterande som bara den. Är fortfarande ett problem för mig i 2.3.3
    Bluetooth stänger av sig efter det att man har avslutat ett samtal. Skapar irritation.
    Har även andra bluetooth irritationsmoment men har inte testa av dem än i 2.3.3 så nämner de inte än.
    Tycker att den verkar ganska så aggressiv med att stänga ner program. Misstänker att det är trimmat så för att få bättre batteri tid.
    Galleriet har buggat ur med 2.3.3 visar inte bilden som förhandsgranskas när man trycker på den.
    Skulle önskat media kontroller på låsskärmen.
    Kan inte uttala mig om video inspelning.
    Önskar också att den var lite mer ren så att inte så många onödiga applikationer följer med.
    Vore kul om backupen mot google fungerade också. Som det är nu om man återställer telefonen så får man installera om alla apparna själv. Verkar som det alternativet är helt borttaget i 2.3.3 också.

Har säkert missat något men det är det som jag kommer på just nu.
    I övrigt så tycker jag att telefonen är underbar och fungerar väldigt bra.

7. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Fan! Skitsystem!

8. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Fast uppdateringar har att göra mer support

9. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Skumt detta..... Där är så många som gnäller om denna telefonen i andra trådar men inte här....

Skall man tolka detta som att folk är nöjda med telefonen då?

Cim-Inc och bfly gillar detta.
  10. Erskines

Erskines Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har gnällt klart..Telefonen blev inge bättre alls för det så det var bara att "gilla" läget.
    Nu har uppdateringen kommit och det ser ut som om det jag har hakat upp mej mest på är fixat.Då blir det ju en riktigt trevlig krabat att leka med.
    Bara mina tråkiga omstarter kvar att kolla upp.Hoppas på det bästa.

11. Erskines

Erskines Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ha. Hittade en grej till men som bara har med otur att göra.
    Är på jobbet och tog med mej SE original hedset ur kartongen(oanvända) och skulle lyssna på musik via det och det kom bara ett klickande ljud ur lurarna och blev sedan helt tyst.
    Får ljud var 75e gång man ansluter dom. Har prövat flera andra lurar å det fungerar utmärkt.
    Nästa station för dom blir papperskorgen och sedan nya från butik.
    Min otur med denna lur tar nog aldrig slut. Hehe.

Sent from my SE Arc using Tapatalk

12. daxwise

daxwise Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Ljudet i musikspelaren hackar, ljud o bild i osynk när man filmar, video fladdrar, autozoom fungerar ej, startat om 40 gånger inom de två första dygnen...
    Och detta är alltså den telefon som jag fick tillbaka från reparation. Så nu är den bara hälften så fel som innan rep. Trots det så menar SE att det inte är skäl för att byta ut telefonen utan att den ska lämnas in på service igen... Den har nu varit på service (eller i omstart) längre tid än jag haft den i drift.
    Jag stör mig extremt på att SE anser att de kan kringgå Svensk konsumentköplag på det viset. För ALLA andra produkter gåller att man har rätt att häva köpet DIREKT om produkten är trasig vid inköp - men inte för mobiler, som man först måste lämna in på verkstad en månad..

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Då verkar det som om Neo klarar sig lite bättre :).

Kanske var tur att man inte lade händerna på denn vackra skapelse trots allt, alla försäljningsställen jag samtalat med ratar Arcen. Konstigt tycker jag, men det är ju mycket man inte ser i bakgrunden.

14. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Provat att uppdatera till 2.3.3? Fixar ju om inte allt så nästan allt du har att anmärka på. Sedan så kring går SE INTE KKL. Du har ingen laglig rätt att häva köpet för att en vara skulle vara felaktig vid leverans. SE har däremot 7 dagars DOA vilket innebär att du kunde ha lämnat tillbaka den eller bytt den mot en ny inom de 7 första dagarna. Att du har missat det är ju knappast något du kan skylla på SE. Tycker alla borde läsa på vad KKL verkligen innebär så att ni vet vilka rättigheter OCH skyldigheter ni har när något strular.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

15. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Korrekt!

16. cgswe

cgswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+
    fast det står ju i 29 § Köparen får häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för honom.
    och i 26 § står det att Köparen har i första hand rätt att kräva reparation eller utbyte av varan. I båda fallen ska påföljden utföras utan kostnad för köparen

vet att det är svårt att få butikerna att göra detta

17. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Istället för att bara läsa delar så kan det vara bra att läsa allt. Ni verkat bata läsa de delar som passar men finns flera delar där det oxå står att butiken kan välja att reparera varan om det är mycket mer ekonomiskt fördelaktigt för dom t.ex.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

18. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Hur kan de reparera omstarts problemet? Det ska bli intessant att se vad de svarar :D Jag misstänker att de säger: Vi hittar inget fel. Den fungerar korrekt. Undra om man kan häva köpet då eller kräva en annan modell eller en ny arc?

19. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Du är korkad.

Först och främst har luren varit borta för länge för en väsentlig reparationstid. (2 veckor sen börjar det ta för lång tid)

Sen om kunden inte kan använda sin produkt och han behöver den (Hint alla behöver en mobiltelefon i dagens värld) så har han rätt att få en ny eller häva köpet fortare eftersom det är en vara som används ofta.
    Han säger också att telefonen varit borta mer än 50% av tiden han ägt den och bara det är så fel så att han inte ens ska behöva vänta på servicecentret utan bara få pengar eller ny vara direkt.

Sen säger han också att varan hade flertalet fel vid leverans och då räknas den som behäftad med fel och köpet får hävas direkt om kunden vill.

Om du nu har läst hela KKL kan du nog utläsa det här från dom viktiga styckena i såna här fall.

Tro mig SE är jävligt fittiga med KKL på arcen.
    Försöker varje kryphål de kan för att slippa tappa vinst på att ge tillbaks pengar vid felaktiga lurar.

Sen att arcen inte ens höll vad den lovade under sina första 3 månader gör också att det går att häva köpet no questions asked.
    Eller rättare sagt det gick under de första 3 månaderna.
    Görs det reklam för en media och kameramobil där kameran inte fungerar så är det falsk marknadsföring och kunden har rätt att häva köpet direkt.

Dave999

Är felet av betydelse för dig kan du kräva pengar tillbaks.
    Spelar ingen roll vad SE tycker utan om felet är ett viktigt fel för dig som kund, Tex att 720p filmningen laggade/laggar.

20. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ett tips till er som har problem med era arc, SGS2 etc etc. Ni kanske rent av sitter med ett gammalt eller kasst simkort. Ett sådant påverkar mjukvaran, som i sin tur påverkar prestandan på smartphonen. Så rättas inte problemet till, om man flashar om telefonen, bör man kolla detta.. Tele2 har tex två nummerserier på sina simkort som har visat sig vara defekta.