Problem: Stora problem med att installera officiella ICS

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av disasensu, 13 mar 2012.

1. disasensu

disasensu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tidigare rootat min SGSII men ångrade mig och återställde den till original rom och unrootade den, vilket gick utmärkt och den var tillbaka som innan.

Idag försökte jag installera över fota den nya officiella ICS releasen från Samsung. Jag och brorsan gjorde det samtidigt på var sin SGSII. Efter installationen startade hans om och kom igång som den skulle. Min däremot fastnade vid den svart-vita Galaxy loggan man ser vid omstart. Där är den i ca. 15-20 sec., innan skärmen bir svart i 3-5 sec., och sedan är den tillbaka igen. Jag har provat och kan komma in i download mode men däremot kan jag inte komma in i 'reset-mode' (volym upp+home+power). Jag har provat att ansluta den i download mode till kies, men den finner det inte. Så som den är nu kan jag inte komma åt annat än download mode konstigt nog.

Notera att jag hade Go-launchen activt på telefonen vid fota uppdatering. Kunde inte gissa att det skulle ha något med uppdateringen att göra, men såg i uppdaterings guiden på Swedroid att man ska försäkra sig att TW är aktivt. Kan det ha med det att göra?

Tacksam för svar.

2. grillen

grillen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag hade go launchen aktiverad när jag uppdaterade mobilen. Hade inga problem alls med uppdateringen

3. Lynesa

Lynesa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om du endast kommer in i download mode och inte reset mode så rekommenderar jag att

dra ner stock rom finns på http://www.sammobile.com/firmware/?page=3
    dra ner den som är Nordic countries..

gå in i download mode sen när du är i download mode öppnar du upp odin och sen kopplar du in telefon då se till att kies är avstäng alla aktiviter kolla innan inne i aktivitetshanteraren och om något kies finsn avsluta det.. i odin ska det ploppa upp en gul grej färgad ruta när telefon är inkopplad och den känner av..

tryck sedan i odin på pda och bläddra fram stock rom som du hämta ner..

kan hända att den måste packas upp en gång och sen ändrade jag filändelsen till .tar den inte är det än.. fråga om något är oklart jag har sagt

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Jag hade ss launcher aktiv när jag uppdaterade och det var även den som var aktiv när uppdateringen var klar.

Skickat via Tapatalk