Stora problem med Exchange Activesync på min HTC Wildfire!

Diskussion i 'Allmänt' startad av lill_sankan, 21 maj 2011.

1. lill_sankan

lill_sankan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en HTC Wildfire. Jag har sedan jag köpte telefonen använt mig av Exchange Activesync för att sköta allt som har med e-posten att göra via mobilen. Jättesmidigt! Nu har jag dock stött på problem... Jag fick för mig att byta lösenord på webben på mitt hotmailkonto. Sagt och gjort. Sen när jag gick in i mobilen ville den ju naturligtvis inte ansluta till hotmailkontot för att lösenordet inte längre stämde överens. Jag ändrade då tillbaka till det gamla lösenordet på webben. Efter detta vill inte synkroniseringen på mobilen fungera. Jag har provat att ta bort kontot, lägga till det igen, göra en fabrikåterställning på telefonen, ändra lösenord osv.

Inställningarna jag använder mig av är dessa: http://windowsteamblog.com/windows_...ar-and-contacts-with-exchange-activesync.aspx

Konstiga är att om jag tar bort kontot på telefonen och sen lägger till det som ett nytt konto då ser man att den hittar mailen i inkorgen och synkroniserar sen "tappar" den dock mailen och det blir helt svart i inkorgen och den står bara och tuggar och försöker synkronisera men kommer ingenstans vad det verkar som.

Läste att man skulle ta bort alla meddelanden i inkorgen och sen prova att skicka ett testmeddelande till sig själv, det fungerade men den vill inte hämta nya meddelanden efter detta.

SNÄLLA HJÄLP MIG! Håller på att bli galen av den här skiten. Vet ju inte om det är telefonen det är fel på eller nåt med Hotmail som är knas :S Har förövrigt provat andra e-postprogram som TouchDown med samma resultat...

2. optimusroid

optimusroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har haft exakt samma problem utan att jag bytt lösenord och så. Inte lyckats lösa det heller :( Så jag kollar mejl via webbläsaren, men det var inte direkt vad jag hade tänkt när jag köpte telefonen. Kan tycka att det ska vara helt j-vla problemfritt att kunna synka sin mail till telefonen år 2011, men icke!

3. lill_sankan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jaså ok :ehm: Jaa det känns verkligen helt efterblivet... Har man vant sig vid att hålla på med mailen i mobilen känner man sig helt handikappad utan. Men jag förstår inte var det felar?! Är det Hotmail eller telefonen? Suck :ehm:

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Testa att ta ner ett annat mailprogram via Market.

Jag kör själv med Moxier och dom har en trial version som fungerar i 30 dagar,
    kan ju vara värt att testa.

Andra mailprogram:

Touchdown
    K9 mail

5. lill_sankan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har som sagt provat Touchdown med samma resultat :ehm:

6. lill_sankan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Provade just med K9 Mail och när jag försöker skapa kontot där så säger den "Kan inte ansluta till servern. (IO Exception)". Skumt detta...

7. lill_sankan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu helt plötsligt efter en veckas krångel fungerar det igen :O Inte en aning om varför men bara att hålla tummarna att det fortsätter så...