Stora problem med hängningar (Exchange)

Discussion in 'Galaxy S' started by martin-droid, Jul 13, 2010.

1. martin-droid

martin-droid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er,

Fick min SGS igår, använder den tillsammans med Exchange och Pushmail. Tyvärr verkar det vara extremt instabilt.

Började redan efter 10 minuter, hade aktiverat exchange kontot, såg därefter att klockan var felinställd i telefonen så jag ändrade till manuellt inställd tid. Därefter kraschade "Calendar storage (process com.android.calendar)" var 30'e sekund, telefonen blev oanvändbar. Fick göra en factory reset och konfigurerade upp mailkontot igen.

Några timmar senare drog jag in YR.no widget'en, tappade nätkontakten så det hängde just när jag skulle söka efter en stad. Slutade med att jag fick starta om telefonen. Efter omstarten så kom samma fel upp igen var 20'e sekund (com.android.calendar), samt att även 'twlauncher' kraschade flera gånger. Jag löste det genom att ta bort mailkontot för exchange, starta om luren och därefter lägga upp det på nytt.

Det känns väl inte helt stabilt precis, någon annan som har haft liknande problem?

2. promaster

promaster Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har problem med att ta bort många mail samtidigt, vid ca 10-15 st hänger sig klienten, kör mot exchange 2007, supporten på samsung bad mig ta bort kontot och lägga upp det igen, har inte hunnit testa detta ännu.

3. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag fick aldrig Exchange att funka ordentligt. Vi har Zimbra på jobbet och jag ansluter via Active Sync. På min gamla Nexus kunde jag inte ens sätta upp ett konto då den inte stödde de säkerhetsregler som är uppsatta men det funkade nu bra med Galaxy S. Jag får också in mailen, kontakter och kalendern som jag ska. Däremot kan jag inte skicka mail. Mailen ser ut att gå iväg och lägger sig i utkorgen men de skickas aldrig. Till slut (efter flera ominstallationer av kontot) gick jag tillbaka till Touchdown som alltid fungerat bra för mig.